به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۱۲ - ۰۹:۰۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۳۱ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۴۲۶۴۱
هم‌زمان با تولد 95 سالگی؛

سورپرایز بنتلی برای مشتریان لوکس‌پسند

گروه فناوري: شرکت خودرو سازی بنتلی به مناسبت 95 ساله شدن این شرکت یک مدل محدود و ویژه از خودروی مولسان خود را تنها به تعداد 15 دستگاه تولید خواهد کرد.
سورپرایز بنتلی برای مشتریان لوکس‌پسند
کمپانی بنتلی در تاریخ ۱۸ ژانویه ۱۹۱۹ توسط والتر اوون بنتلی تأسیس شد. وی طراحی و ساخت خودروهایی را بر عهده داشت که شش بار مقام نخست را، در مسابقات اتومبیل‌رانی لمانز، به دست آوردند. در سال ۱۹۳۱ کمپانی رولز-رویس لیمیتد شرکت بنتلی را خریداری کرد و در پی فروش کارخانه اصلی بنتلی، تولید خودروهای آن، برای ۲ سال متوقف شد. از سال ۱۹۳۳ تنها نام بنتلی در خودروهای اسپورت‌سایلنت رولزرویس مورداستفاده قرار می‌گرفت.

از ۱۹۴۵ که کارخانه مستقر در شهر کرو، شرکت بنتلی بار دیگر راه‌اندازی شد، اتومبیل‌های تولیدشده توسط این کمپانی، با نام تجاری رولزرویس-بنتلی به بازار عرضه می‌گردید تا اینکه در سال ۱۹۹۸ توسط گروه فولکس‌واگن خریداری شد. در حال حاضر دفتر مرکزی و کارخانه تولیدی اصلی شرکت بنتلی موتورز، در شهر کرو، انگلستان مستقر هستند که در ماه نوامبر سال ۲۰۱۲ بزرگ‌ترین بازار فروش خودروهای بنتلی در جمهوری خلق چین اعلام شده است.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودروسازی در فواصل مشخص برای مدل‌های نسبتاً محبوب و پرطرفدار خود جشن سالگرد می‌گیرند و در برخی مواقع برای این مناسبت‌ها نسخه‌هایی ویژه و محدود را از مدل‌های موردنظرشان برای مشتریان پروپاقرص خود تولید می‌کنند. شرکت خودروسازی بنتلی نیز از این قاعده مستثنا نیست. این شرکت امسال به مناسبت تولد 95 سالگی خود یک نسخه ویژه از مدل معروف مولسان خود را تولید خواهد کرد.

بنتلی نام این خودرو را مولسان 95 گذاشته و آن را در سه رنگ خاص عرضه خواهد کرد. نشان تزئینی B پرنده در جلوی کاپوت خودرو به رنگ مشکی بوده و چرخ‌های آن 21 اینچی است. در طراحی داخلی از دورنگ چرم آبی تیره و سفید با دوخت قرمز استفاده شده. عدد 95 نیز بر روی صندلی‌ها حک شده است. در طراحی پانل داخلی درها و جلوی داشبورد نیز از چوب یک‌تکه درخت گردوی 400 ساله با پولیش براق استفاده شده.

خریداران این خودرو می‌توانند از میان رنگ‌های آبی انگلیسی، قرمز امپراطوری و سفید سلطنتی رنگ موردنظر خود را انتخاب کنند؛ اما تنها 15 دستگاه از این خودرو به مناسبت تولد 95 سالگی بنتلی تولید خواهد شد؛ و تمام آن‌ها نیز در کشور انگلیس به فروش خواهد رفت.









مرجع : بازارخبر