به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۴:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۶ ساعت ۲۲:۵۶
کد مطلب : ۴۲۶۷۱۹

تبریک بلینکن به کی‌یف بابت پیش‌روی‌های اوکراین

گروه بین‌الملل: وزیر امور خارجه آمریکا، هنگام بازدید از اوکراین گفت، اوکراین پیش‌روی‌های مهمی در ضدحمله‌های خود مقابل تهاجم نیروهای اشغالگر روس داشته است.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و همتای اوکراینی‌ او، دیمیترو کولبا در کی‌یف
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و همتای اوکراینی‌ او، دیمیترو کولبا در کی‌یف
سفر آنتونی بلینکن، به اوکراین در شرایطی انجام شد که هم‌زمان، حملات موشکی روسیه به این کشور، دست‌کم ۱۷ کشته به جا گذاشت.
بلینکن نخستین مقام عالی آمریکایی است که از زمان شروع ضدحمله‌های اوکراین در اوایل ماه ژوئن، به کی‌یف سفر کرده است. او در این سفر، از بسته جدید کمک‌های ایالات متحده به اوکراین خبر داد که ارزش آن بیش از یک میلیارد دلار است و شامل پشتیبانی از پدافند هوایی اوکراین می‌شود. وزیر خارجه ایالات متحده در کنفرانس خبری مشترک با همتای اوکراینی خود، دیمیترو کولبا، به خبرنگاران گفت: «ضدحمله‌های اوکراین در چند هفته گذشته، پیش‌روی‌های چشمگیری را به دنبال داشته است. این بسته کمکی جدید آمریکا به تداوم این پیش‌روی‌ها و تسریع آن کمک خواهد کرد.» بلینکن پیش از این نیز پیش‌روی‌های نیروهای اوکراینی را مهم و «بسیار دلگرم کننده» خوانده بود.
برخی رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقامات این کشور که نخواسته‌اند نامشان ذکر شود، گزارش داده‌اند که ضدحمله‌های اوکراین بسیار به کندی پیش می‌رود و تاکتیک‌های مورد استفاده آنها بسیار ضعیف است. این انتقادها مقامات اوکراینی را خشمگین کرده و کولبا خواستار سکوت منتقدان شده است. اوکراین تاکنون بیش از دوازده روستا و شهرک را از نیروهای روس باز پس گرفته است.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین ضمن محکوم کردن حملات موشکی روز چهارشنبه روسیه که مرکز خرید شلوغی را در شهر کوستیانتینیفکا در منطقه دونتسک هدف قرار داده است، از کشته شدن یک کودک در میان دیگر شهروندان غیرنظامی که در این حمله جان باخته‌اند، خبر داد. مقامات اوکراینی همچنین اعلامم کرده‌اند که ۳۲ شهروند غیرنظامی دیگر نیز در جریان این حملات زخمی شده‌اند. زلنسکی حمله به این شهر را که رویارویی نظامی در آن جریان ندارد، تعمدی دانست. روسیه هنوز درباره این حمله اظهارنظری نکرده اما این همواره هدف قرار دادن تعمدی شهروندان غیرنظامی را تکذیب کرده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها