به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۸:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۸ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : ۴۲۹۰۵۰

مجوز تدریس بازنشسته‌ها برای جبران کمبود معلم

گروه جامعه: بنا بر اعلام وزیر آموزش و پرورش مجوز تدریس بازنشسته‌ها تا سقف ۲۴ ساعت در هفته اخذ شده است با این کار تا حدودی کمبود معلم در برخی از نقاط کشور برای سال تحصیلی جدید جبران می‌شود.
مجوز تدریس بازنشسته‌ها برای جبران کمبود معلم
هزارو سی و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد. در این جلسه وزیر آموزش و پرورش با ارائه گزارشی از فعالیت‌های آموزش و پرورش گفت: کتاب‌های درسی در اختیار همه استان‌ها قرار گرفته و سازماندهی نیروی انسانی در مدارس هم به موقع انجام شده است.
رضامراد صحرایی افزود: مجوز تدریس بازنشسته‌ها تا سقف ۲۴ ساعت در هفته اخذ شده است با این کار تا حدودی کمبود معلم در برخی از نقاط کشور برای سال تحصیلی جدید جبران می‌شود. استخدام طلاب در آموزش و پرورش مانند سایر داوطلبان ورود به آموزش و پرورش است و هیچ امتیاز خاصی برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سازماندهی مدارس به خوبی انجام شده و مدارس آماده آغاز سال تحصیلی جدید هستند ابرازکرد: مدیران مدارس برای مواجهه و مدیریت آسیب‌های اجتماعی در مدارس آموزش‌های لازم را دیده‌اند.
صحرایی با اشاره به نقش و جایگاه مدیران در مدارس گفت: نوع مدیریت در آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌ها متفاوت است، چون هدف آموزش و پرورش تربیت انسان‌هایی مسئولیت پذیر، قانونمند، موثر در تحولات اجتماعی، سیاسی و... در جامعه است.
وی با اشاره به دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: هدف ما از تهیه و تدوین آئین نامه انتخاب و انتصاب مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، ثبات مدیریت و ارتقای جایگاه آن‌ها در آموزش و پرورش است.
صحرایی اظهارکرد: با تصویب این آئین نامه، فرصت انتخاب و انتصاب افراد توانمند، کارآمد، زبده و تاثیرگذار برای مدیریت‌های کلان آموزش و پرورش در استان‌ها را برای وزراء به وجود می‌آورد. صحرایی اضافه کرد: مدیری که توانمند، اثربخش و موثر در روند تعلیم و تربیت است باید فرصت کار داشته باشد تا بتواند خلاقیت، نوآوری و توانمندی‌های خود را در جایگاه مدیر آموزشی و تربیتی به منصه ظهور برساند.
وی تاکید کرد: باید شاخص‌ها، شرایط و ویژگی‌هایی که برای انتخاب و انتصاب مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها تعیین می‌شود باعث بهبود روند کاری آن‌ها شود و برای آن‌ها مانعی ایجاد نکند. مدیران در آموزش و پرورش محور اصلی تحول هستند. نوع عملکرد و فعالیت آن‌ها تاثیر زیادی در روند آموزش و پرورش دارد. وی در پایان تاکید کرد: مدرسه، نقطه اتکای ملت، دولت و کانون تحول در آموزش و پرورش است. تمام تلاش ما برای اعتلای مدرسه به عنوان کانون اصلی اجرای سند تحول بنیادین است.
* توضیح:
در متن خبر خبرگزاری ایسنا، در چند نوبت از وزیر آموزش و پرورش دولت رییسی، تحت عنوان «وزیر دولت مردمی» یاد شده است که این نکته را در اذهان متبادر می‌کند که انگار وزیران دولت های قبل، «وزیر دولت غیر مردمی!» بوده‌اند!

میترا افشاری
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ ۲۳:۲۱
از بس در مردمی بودن خودشان شک دارند، دم به دقیقه صفت مردمی را به دولتشان می چسبانند
البته چاپلوسی‌های رایج برای کسب امتیازات خاص را هم نباید فراموش کرد (437528)
فرهاد مشیری
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۶/۲۹ ۰۰:۳۱
بنده یک دبیر بازنشسته ام که از سال ۵۹ تا ۹۳ تدریس کردم و سپس بازنشسته شدم.
این لافزنان بی‌لیاقت پرمدعا، عجب رویی دارند! هنوز حق التدریس سال گذشته بازنشستگان را از بهمن ۱۴۰۱ به بعد واریز نکرده اند!
ضمنأ هرآموزگار و‌ دبیر بازنشسته، پس از سی تا چهل سال تدریس، برای گرفتن چندساعت حق التدریس، دوباره پرونده اش مثل ابتدای زمان استخدام اولیه، به گزینش ناحیه و منطقه و استان می رود و اگر حضرات از او خوششان آمد، مجوز تدریسش را می دهند وگرنه با تحقیر، آزار و توهین کنار گذاشته خواهد شد! (437530)
صدیقه
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۶/۲۹ ۰۰:۵۱
وزیر درباره یکسان بودن طلاب استخدامی با بقیه دروغی آشکار گفته. طلابی استخدام شده اند که نه مدرسه به آنان نیاز دارد و نه تخصصی مرتبط دارند. فقط توجیه‌گر شرعی تخلفات مسئولان اند! از اول فروردین ۱۴۰۲ برایشان شروع به کار خورده، برای ۱۳روز تعطیل هم حقوق گرفته‌اند. این امر، درباره هیچ معلمی اجرا نشده. دیوان عدالت اداری هم مدافع آنان است
من مدیر مدرسه ابتدایی دوشیفته دخترانه و پسرانه هستم. ۱۰سال است یک معاون أموزشی و یک معاون اجرایی کم داریم. می‌گویند وظیفه هردو را خودت انجام‌بده، بدون هیچ حق الزحمه‌ای (437532)
فرهاد راد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۶/۲۹ ۰۰:۵۵
درباره مجامله‌گویی ایسنا و بقیه

سلطان محمود را در حالت گرسنگی بادمجان بورانی پیش آوردند
خوشش آمد گفت: بادمجان طعامی است خوش
ندیمی در مدح بادمجان فصلی پرداخت
چون سیر شد، گفت: بادمجان سخت مضر چیزی است
ندیم باز در مضرت بادمجان، سخن‌پردازی کرد
سلطان گفت: ای مردک! نه این زمان مدحش می‌گفتی
گفت: من ندیم توام نه بادمجان! مرا چیزی می باید گفت که تو را خوش آید نه بادمجان

رساله دلگشا - عبید زاکانی (437533)
یک معلم منفصل خدمت شده به دلیل حقگویی و اعتراض
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۶/۲۹ ۰۱:۱۲
هرچه بگندد نمکش می زنند
وای به روزی که بگندد نمک

وزیر آموزش و پرورش که خلاف واقعیت حرف بزند و وارونه‌نمایی کند، وای به بقیه!
آموزش و پرورش و آموزش عالی در دو دورهٔ احمدی‌نژاد و رئیسی هیچ جنبه مثبت، مطلوب و جاذبه‌ فرهنگی، هنری، آموزشی و پرورشی برای معلم، دانش‌آموز و حتی خانواده‌هایشان ندارد، مثلاً در کتاب‌های ادبیات اشعار حافظ، مولانا، سعدی و... را حذف کرده‌ و به بهانه گذشتن دوره آنها، مطالبی از متملقان معاصر آورده‌اند!
در زیست‌شناسی مباحث ژنتیک را به بهانه بدآموزی حذف کرده‌اند (437534)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها