به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۹ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب : ۴۲۹۲۵۱

بالاخره یک جنگ بزرگ روی خواهد داد

بالاخره یک جنگ بزرگ روی خواهد داد
گروه بین الملل: روزنامه اعتماد در گفت‌وگو با ناییری هوخیکیان، عضو انجمن بین‌المللی روزنامه‌نگاران و تحلیلگر سیاسی ارمنی ماجراهای پشت پرده در قره باغ و حضور توامان ترکیه و اسراییل در منطقه را بررسی کرده است. 
به گزارش اعتماد، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید: 
آذربایجان در خط تماس با استان سیونیک ارمنستان نیز علاوه بر نیروهای ویژه خود، عوامل خارج از منطقه که طی جنگ 2020، توسط ترکیه به منطقه آورده شده بودند را نیز به حالت آماده باش در آورده است.
از اثر گذاری تاریخی و قدرت روسیه در منطقه ما تا حد چشمگیری کاسته شده است که ارتباط مستقیمی به جنگ اوکراین دارد.
  •  پس از جنگ 2020 و به  دنبال غفلت ارمنستان، روسیه و حتی ایران، شاهد حضور منفی بازیگر دیگری یعنی ترکیه در منطقه شدیم که تا به امروز نیز این حضور ادامه دارد.
    معتقدم  ایران در صورت حمله و تجاوز باکو و آنکارا به ارمنستان، به دلیل برخی ملاحظات سیاسی، دخالتی نخواهد کرد.
     دولت کنونی ارمنستان، به جای پاسداری از منافع ارمنستان و ملت ارمنی منافع غرب را پیش می برد و دولتی که در خدمت منافع غرب باشد، نمی‌تواند  در فکر بازپس گیری مناطق از دست رفته باشد.
    اسراییل و ترکیه، به هر نحوی می کوشند تابه بازیگر تاثیر گذاری تبدیل شوند. برای اسراییل و ترکیه نه تنها ارمنستان، بلکه روسیه و ایران نیز دشمن تلقی می شوند.
    بالاخره یک جنگ بزرگ منطقه ای روی خواهد داد، زیرا در حال حاضر ما شاهد پنجمین مرحله از تغییرات ژئوپلیتیکی در جهان و منطقه هستیم. چهارمین تغییرات ژئوپلیتیکی پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و در اوایل دهه نود روی داد.
برچسب ها: ارمنستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها