به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۰۱:۱۵
 
۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۰۳ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : ۴۲۹۳۲

خوشحالي فرل‌ویلیامز از آزادی 6‌جوان ایرانی

گروه هنري: فرل ویلیامز، خواننده آمریکایی که ترانه "هپی" (خوشحال) او شهرت جهانی یافته است، از آزادی گروهی از جوانان ایرانی که نسخه‌ای از ترانه او را بازسازی کرده بودند، ابراز خوشحالی کرد.
فرل ویلیامز، خواننده آمریکایی
فرل ویلیامز، خواننده آمریکایی
فرل ویلیامز که با رادیو ۲ بی‌بی‌سی گفتگو می‌کرد بازداشت اجرا کنندگان نسخه ایرانی ترانه خود را "بسیار سنگین" خواند و گفت: "حالا خوشحالم که همه آنها آزاد شدند." روز سه شنبه گذشته گزارش شد که پلیس همه کسانی که در نسخه ایرانی این موزیک ویدئو نقش داشتند شناسایی و بازداشت شده اند اما روز بعد (چهارشنبه) خبر آزادی این افراد مخابره شد. در پی بازداشت این افراد فرل ویلیامز در فیسبوک و توئیتر خود نوشته بود: "بازداشت این بچه‌ها فقط به خاطر تلاش برای پراکندن شادی از غم انگیز هم غم انگیزتر است." بازداشت این افراد در ایران بازتابی وسیع در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشت.

همچنین حساب توییتر منسوب به حسن روحانی، جمله‌ای از سخنان یک سال پیش او را به زبان انگلیسی توییت کرد که معنای فارسی‌اش این بود: "شادی حق مردم ماست، ما نباید در مورد رفتارهای ناشی از شادی سختگیر باشیم." این توییت، واکنشی به بازداشت تهيه كنندگان این ویدئو تلقی شد که تصاویر آنها در حال "اعتراف" از تلویزیون ایران پخش شد. در این ویدئو کلیپ چند دختر و پسر ایرانی نشان داده می‌شود که با آهنگ "هپی" در کوچه‌های تهران و روی پشت‌بام در حال رقص هستند. این ویدئو در روزهای اخیر ده‌ها هزار بیننده داشته است.

بازسازی ویدئوی "هپی" که از موفق‌ترین و پرفروش ترین ترانه‌های ماه‌های اخیر بوده است، در سراسر جهان رایج شده است و صدها نمونه از بازسازی این ویدئو و رقصیدن جوانان با این آهنگ در فضای مجازی دیده می‌شود. چندی پیش ویدئوی تازه‌ای از رقص شماری از مسلمانان بریتانیایی با این آهنگ در سایت یوتیوب با استقبال زیادی روبرو شد. این موزیک ویدئو که "مسلمان های خوشحال بریتانیایی" نام دارد، از زمان انتشارش بر روی سایت یوتیوب بیش از یک میلیون و ۱۶۰ هزار بیننده داشته است.