به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۲۸ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۴۳۴۶۲۱

دنباله‌ای بر «خالق» ناموفق

دنباله‌ای بر «خالق» ناموفق
گروه فرهنگی:تهیه‌کنندگان درام علمی، تخیلی «خالق» با وجود شکست تجاری فیلم، قصد تولید قسمت دوم آن را دارند.به گزارش صبا، ظاهرا فیلمنامه قسمت دوم قبل از اکران عمومی فیلم آماده شده بوده است. اهل فن نسبت به اقدام کمپانی والت دیزنی برای ساخت قسمت دوم «خالق» ابراز شگفتی کرده‌اند.

آنها می‌گویند معمولا بعد از موفقیت بالای مالی و انتقادی یک فیلم سینمایی است که تولید قسمت‌های بعدی آن در دستور کار قرار می‌گیرد و این موضوع، شامل محصولاتی نمی‌شود که فروشی در گیشه نمایش نداشته‌اند. «خالق» با هزینه تولید بالای ۸۰ میلیون دلاری خود، طی سه هفته اکران عمومی در آمریکای شمالی فقط ۳۲ میلیون دلار فروش داشته است.

فروش بین‌المللی این اکشن ماجراجویانه آینده‌نگرانه در بقیه کشورهای دنیا هم به رقم پائین ۴۷ میلیون دلار رسیده است.به باور تحلیل‌گران اقتصادی سینما با توجه به هزینه کلان تولید، به فیلمی با این رقم اندک فروش باید لقب فاجعه داد. داستان فیلم «خالق» در آینده‌ای نه چندان دور اتفاق می‌افتد  و نسل بشر به دلیل یک جنگ ویرانگر، مجبور به مبارزه با روبات‌هایی شده که خود خالق آنها بوده است. در این نبرد نابرابر، یکی از اهالی زمین سلاحی پیدا می‌کند که می‌تواند در نابودی روبات‌ها به آدم‌ها کمک کند. این سلاح بچه روباتی است که ظاهری انسانی دارد و روبات‌ها از هویت واقعی و پنهان آن مطلع نیستند.

بازیگرانی چون جان دیوید واشنگتن، کن واتانابه، جما چان و آلیسون هالی نقش‌های اصلی فیلم را بازی کرده‌اند. کارگردانی «خالق» را گارت ادواردز انجام داده که در کارنامه‌اش فیلم‌هایی چون «گودزیلا» و یکی از قسمت‌های تازه مجموعه «جنگ ستارگان» دیده می‌شود.

مدیران کمپانی والت دیزنی در رابطه با خط اصلی فیلمنامه قسمت دوم اطلاعاتی ارائه نکرده‌اند و مشخص نیست کادر اصلی تولید نسخه اصلی با قسمت تازه همکاری دارند یا نه.از داخل کمپانی والت دیزنی شنیده می‌شود که مدیران آن، امید فراوانی به موفقیت بالای مالی «خالق» داشته‌اند و زمان ساخت آن بر این باور بودند که در حال تولید یک فرنچایز پرسروصدا هستند.
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها