به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۷ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۴۳۶۵۶۳

«مایک پنس» از رقابت انتخاباتی کناره‌گیری کرد

گروه بین‌الملل: مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق روز شنبه از تلاش خود برای نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف داد و به مبارزات انتخاباتی خود برای رسیدن به کاخ سفید پس از ناکامی در تلاش برای جمع‌آوری پول و جلب توجه در نظرسنجی‌ها پایان داد.
«مایک پنس» از رقابت انتخاباتی کناره‌گیری کرد
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پنس در گردهمایی سالانه ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه در شهر لاس وگاس گفت: «برای من روشن شده است: [این روزها] زمان من نیست. بنابراین، پس از دعا و مشورت بسیار، تصمیم گرفتم که کمپین خود را برای ریاست جمهوری به حالت تعلیق درآورم.» پنس در ادامه به حضار گفت: «ما همیشه می‌دانستیم که این یک نبرد دشوار خواهد بود، اما من پشیمان نیستم.»
پنس اولین نامزد اصلی است که رقابتی را ترک می‌کند که تحت سلطه رئیس سابق او، دونالد ترامپ بوده است و مبارزات او نشان می‌دهد که ترامپ تا چه حد حزب را متحول کرده است. یک معاون سابق رئیس جمهور معمولاً به عنوان یک رقیب قدرتمند در هر انتخابات مقدماتی دیده می‌شود، اما پنس برای یافتن پایگاهی در بین رای‌دهندگان با چالش روبه‌رو بوده است.
به گفته دو نفر از نزدیکان پنس که به شرط ناشناس ماندن با آسوشیتدپرس حرف زده‌اند، او رویداد لاس وگاس را برای اعلام تصمیم خود انتخاب کرد، تا بتواند به حمایت خود از اسرائیل ادامه دهد و برای آخرین بار به عنوان یک نامزد ادعا کند که جریان انزواطلبی و پوپولیستی که حزب جمهوری‌خواه را در برگرفته است خطری برای آینده این حزب است و جسور کردن دشمنان این کشور کمک می‌کند. تصمیم پنس، در حالی اعلام شده که بیش از دو ماه تا برگزاری مجمع انتخاباتی آیووا باقی مانده، اما او برای کسب شرایط لازم برای حضور در سومین مناظره مقدماتی جمهوری‌خواهان در ۸ نوامبر در میامی با دشواری روبه‌رو بود.
با توجه به حمایت محدود از پنس، مشخص نیست که کدام نامزدها از کناره گیری پنس سود می‌برند. اما آنهایی که امیدوارند حزب جمهوری‌خواه از رئیس جمهور سابق عبور کند، از این خبر به عنوان گامی در جهت تثبیت یک مسیر برای یافتن یک جایگزین برای ترامپ استقبال کردند. پنس روز شنبه هیچ یک از رقبای خود را تایید نکرد اما همچنان از ادبیاتی که در مدت اخیر در انتقاد از ترامپ استفاده کرده، ادامه داد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها