به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۰۱:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۶ ساعت ۰۱:۱۶
کد مطلب : ۴۳۷۸۴۹
سپاهان ۹ آلمالیق ۰، بزرگ‌ترین پیروزی تاریخ

بهترین پیروزی یک تیم ایرانی در لیگ قهرمانان

بهترین پیروزی یک تیم ایرانی در لیگ قهرمانان
سپاهان ۹ آلمالیق ۰، بزرگ‌ترین پیروزی تاریخ
تیم فوتبال سپاهان با ارائه یک نمایش سراسر مهیج موفق شد حریف ازبکستانی خود را در ورزشگاه آزادی نابود کند و بهترین پیروزی یک تیم ایرانی در لیگ قهرمانان را هم رقم زد.

به گزارش "ورزش‌ سه"، پس از ماجراهای مربوط به برگزار نشدن بازی سپاهان برابر الاتحاد و در ادامه حکم بی‌سابقه کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا علیه نماینده ایران مشخص بود که شاگردان مورایس با توپ پر به مصاف برابر آلمالیق وارد می‌شوند، اما نتیجه‌ای که در پایان مسابقه با برتری ۹ بر صفر طلایی‌پوشان فوتبال ایران رقم خورد، به هیچ عنوان قابل تصور نبود. 
نیمه اول برای شاگردان مورایس خیلی خوب پیش نرفت. آنها شروع خوبی در مسابقه داشتند اما به جز همان یک گلی که فرشاد احمدزاده در دقیقه ۷ وارد دروازه ارگاشیف کرد، دیگر نتوانستند برتعداد گل‌هایشان بیفزایند. البته که احمدزاده در دقیقه ۱۱ گل دوم را ثبت کرد، اما این اولین گل از سه گل مردود سپاهان در این مسابقه تاریخی بود. 
در نیمه دوم شرایط به طور کلی عوض شد. طوفان سهمگینی توسط شاگردانش در ورزشگاه آزادی به پا شده بود و شاگردان میرجلال کاسیموف توانی برای مقابله با آن نداشتند. به ثمر رسیدن ۱۰ گل که دو تای آنها مردود اعلام شد نشان می‌دهد که سراسر نیمه دوم طلایی پوشان فوتبال ایران خیمه‌های سنگین روی دروازه آلمالیق زده بودند و در این بین اخراج کومیلوف مدافع تیم ازبکستانی در دقیقه ۶۶ که بازی با پیروزی ۴ بر صفر سپاهان دنبال می‌شد, سبب شد تا کمی کار شاگردان مورایس برای رقم زدن چنین نتیجه شگفت‌انگیز و اعجاب آوری ساده‌تر شود. احتمالا اگر فقط چند دقیقه دیگه بازی ادامه پیدا می‌کرد، گل دهم هم از راه می‌رسید، اما همین حالا هم سپاهانی‌ها توانستند با تکرار پیروزی ۹ گله پرسپولیس که سال‌ها پیش در جام در جام آسیا رقم خورده بود، این رکورد را در سطحی بالاتر به نام خودشان ثبت و ضبط کنند و بعید هم به نظر می‌رسد که تا سال‌ها این رکورد برای تیمی قابل دستیابی باشد.
با این پیروزی روحیه بخش سپاهان ۷ امتیازی شد و آلمالیق چهارمین شکست پیاپی خود را تجربه کرد و حالا رقابت در دو هفته باقی مانده گروه سوم مسابقات با توجه به ۷ امتیازی بودن نیروی هوایی عراق و ۹ امتیازی بودن الاتحاد نفسگیر و مهیج دنبال خواهد شد.
 سپاهان 
پیام نیازمند، هادی محمدی، رضا اسدی |عیسی آل کثیر '70|، محمد کریمی |دابو '70|، رامین رضاییان، فرشاد احمدزاده |شهریار مغانلو '80|، میلاد زکی پور |آریا یوسفی '70|، محمد دانشگر، محمد قربانی، محمدجواد حسین‌نژاد، احسان پهلوان |ارشیا سرشوق '80|
سرمربی: ژوزه مورایس
آلمالیق
ارگاشیف, کومیلوف، رحمانوف، کوزیموف، احمد علیف، جیوسو |دنیسوف '72|، تارسانوف | روستموف '46| ، کاسیموف  | ارماتوف '84|، خاسانف | بشیرالدینوف '88|، بوسینوف و بوآکیه | اومرزوکوف '72|.
سرمربی: میرجلا کاسیموف
 کارت زرد: 
کاسیموف دقیقه 36
 کارت قرمز:
کومیلوف دقیقه 66
⚽️ شرح گل 
سپاهان (۱-۰): در دقیقه ۸ پرتاب اوت توسط میلاد زکی‌پور پس از تاثیری که مدافع آلمالیق روی آن گذاشت به فرشاد احمدزاده رسید و او با یک ضربه پای چپ گل اول مسابقه را ثبت کرد.
سپاهان (۲-۰): در دقیقه ۵۹ ارسال احسان پهلوان در محوطه جریمه با دخالت به موقع رضا اسدی و اثرگذاری هوشمندانه این بازیکن به گل دوم بازی برای طلای پوشان اصفهانی بدل شد.
سپاهان (۳-۰): در دقیقه ۶۰ محمد جواد حسین نژاد که در دقیقه ۵۵ موفق به ثبت گل دوم مسابقه شده بود ولی پس از بازبینی صحنه به دلیل آفساید گل او مردود اعلام شد، در دقیقه ۶۰ کار نیمه تمام خود را با حرکات تکنیکی چشم‌نواز در محوطه جریمه حریف ادامه داد و با یک شوت تماشایی که به مدافعین خورد و با دروازه وارد شد، کامل کرد.
سپاهان (4-۰): در دقیقه ۶۳ طوفان طلای پوشان اصفهانی ادامه داشت و این بار آنها روی ارسال کرنر رامین رضاییان و ضربه سر رضا اسدی که مقابل تیرک دوم به محمد قربانی رسید، با یک بغل پای ساده توسط او به گل چهارم دست پیدا کردند.
سپاهان (۵-۰): در دقیقه ۷۰ و بلافاصله پس از سه تعویضی که مورایس در ترکیب تیم خود داشت، عیسی آل‌کثیر موثر ظاهر شد و با به اشتباه انداختن سنگربان تیم حریف سبب شد رضاییان پشت محوطه جریمه توپ را به مالکیت خود درآورد و سپس با یک بغل پای دقیق گل پنجم را به نام خود ثبت کرد.
سپاهان (۶-۰): عیسی آل‌کثیر در دقیقه ۷۸ و چند دقیقه پس از ورود به زمین مسابقه خودش با حرکت تکنیکی موفق به گرفتن پنالتی شد و خودش هم این ضربه پنالتی را با پای راست به گل ششم تبدیل کرد.
سپاهان (۷-۰): در دقیقه ۸۱ شهریار مغانلو مهاجم طلایی پوشان اصفهانی که با پشت سر گذاشتن مصدومیتی چند هفته‌ای به ترکیب بازگشته بود، روی پاس عیسی آل‌کثیر با یک شوت پای راست که آرام بود و با اشتباه سنگربان آلمالیق همراه شد، گل هفتم نماینده ایران را وارد دروازه حریف ازبکستانی کرد.
سپاهان (۸-۰): در دقیقه ۸۷ پاس تماشایی برایان دابو عیسی آل کثیر را با کمک حسین نژاد در موقعیت گلزنی قرار داد و این مهاجم زهردار هم با یک بغل پای فنی گل هشتم مسابقه را وارد دروازه آلمالیق کرد.
سپاهان (۹-۰): در دقیقه ۳+۹۰ حسین نژاد به مانند گل اول خود در این مسابقه قدرت پا به توپ و مهارت تکنیکی‌اش را به رخ کشید و با یک ضربه پای چپ گل نهم را وارد دروازه نماینده ازبکستان کرد.
⏱ دقایق حساس: 
دقیقه ٣٠: شوت حسین‌نژاد از کنار دروازه آلمالیق راهی اوت شد.
دقیقه 39: شوت رضا اسدی روی پاس فوق العاده محمد کریمی در میانه راه به مدافعین ازبک خورد و به گل نرسید.
دقیقه ۶۴: محمد جواد حسین نژاد روی پاس رو به عقبی که به او رسیده بود در آستانه ثبت دومین گل خود قرار داشت ولی ضربه او با فاصله بسیار اندکی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۷۶: محمد دانشگر موفق شد گل ششم سپاهان را هم وارد دروازه نماینده ازبکستان کند ولی این گل به دلیل حضور مدافع سپاهان در منطقه آفساید بدون نیاز به بازرسی دوباره صحنه مردود اعلام شد.
دقیقه ۲+92:عیسی آل کثیر با پرتاب کردن خود به سمت توپ تا آستانه هت تریک پیش رفت ولی ضربه او با اختلاف یک متری از بالای دروازه به بیرون رفت.
شرح بازی 
سپاهان شروع خوبی در این مسابقه داشت و در همان ۱۰، ۱۵ دقیقه ابتدایی می‌توانست چند بار دروازه آلمانیق را باز کند، اما یک بار داور مسابقه این اجازه را نداد و چندین مرتبه هم بی‌دقتی شاگردان مورایس سبب شد که دستاورد آنها از نیمه اول فقط یک گل باشد.
در نیمه دوم اما ماجرا کاملاً تغییر کرد و سپاهان هر بار که روی دروازه حریف ازبکستانی آمد یا دروازه این تیم را باز کرد و یا ضربات بازیکنان سپاهان با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه یا بالای دروازه راهی اوت شد تا بهترین پیروزی نمایندگان ایران در تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به نام سپاهان و مقابل آلمالیق که روز کابوس‌وار و وحشتناکی را در ورزشگاه آزادی پشت سر گذاشت، ثبت شود.
🔴 حاشیه:
در دقیقه ۱۱ فرشاد احمدزاده روی کار تکنیکی محمد جواد حسین‌نژاد دومین گل خود را هم به ثمر رساند، ولی داور پس از بازبینی صحنه با استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی خطای هند حسین نژاد را اعلام کرد تا بازی با همان گل دقیقه 8 احمدزاده از سر گرفته شود.
درست در اواسط نیمه اول مسابقه میلاد زکی پور ۲ مرتبه به دلیل مصدومیت مجبور به ترک زمین شد.
امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درست در لحظه به ثمر رسیدن گل اول سپاهان وارد استادیوم آزادی شد تا این مسابقه را از نزدیک تماشا کند.
در ثانیه‌های پایانی نیمه اول مسابقه برخوردی میان محمد کریمی و مدافع آلمالیق شکل گرفت که در ادامه پای سایر بازیکنان دو تیم نیز به این درگیری باز شد.
تیم فوتبال سپاهان به مانند نیمه اول شروع خوبی در نیمه دوم داشت و این بار با ضربه والی تماشایی جوان اول خود یعنی حسین نژاد به گل دوم دست پیدا کرد. اما این گل هم پس از بازبینی داور اینبار به دلیل افساید مردود اعلام شد.در دقیقه ۶۶ سرانجام VAR به سود سپاهان عمل کرد و اینبار داور کره‌ای مسابقه  پس از برخوردی که میان کومیلوف و رامین رضاییان ایجاد شد، با بازبینی صحنه و دیدن استوک پای کومیلوف روی گردن رضاییان تصمیم به اخراج بازیکن شماره 2 آلمالیق گرفت.
 اتفاق ویژه 
پیروزی سپاهان مقابل نماینده ازبکستان محتمل بود اما اینکه شاگردان مورایس پس از ماجراهای مربوط به دو حکم بی‌سابقه و تاریخی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران و همینطور کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا موفق به ثبت ۹ گل و رقم زدن بهترین پیروزی یک تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا شوند، به هیچ وجه قابل تصور نبود و بی‌شک اتفاق ویژه این مسابقه به شمار می‌رود.
  بهترین بازیکن زمین 
تمامی بازیکنان سپاهان در این مسابقه فوق العاده کار کردند. از فرشاد احمدزاده رضا اسدی تا رامین رضاییان و حتی بازیکنان ذخیره مانند شهریار مغانلو، عیسی آل‌کثیر و برایان دابو که با حضورشان در زمین جریان مسابقه را تحت تاثیر قرار دادند. اما شاید بتوان از محمد جواد حسین نژاد به عنوان بهترین بازیکن این مسابقه فراموش نشدنی یاد کرد.
برچسب ها: سپاهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها