به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۲۱:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۰ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۴۳۸۷۳۰

 ۵۰‌ هزار نفر در درگیری‌های میانمار آواره شدند

 ۵۰‌ هزار نفر در درگیری‌های میانمار آواره شدند
گروه بین الملل: بر اساس تازه‌ترین گزارش سازمان ملل، تا کنون بیش از ۵۰هزار نفر از زمان آغاز درگیری‌ها بین گروه‌های شورشی مسلح و ارتش میانمار در شمال این کشور آواره شده‌‌اند.
دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) از بیش از ۵۰هزار آواره از زمان آغاز درگیری‌ها میان گروه‌های شورشی مسلح و ارتش میانمار در شمال این کشور خبر داده است. 
این گزارش با اشاره به این‌ که بسیاری از آوارگان از آتش توپخانه‌ها و حملات هوایی به اماکن مذهبی پناه برده‌اند می‌افزاید: «برخی دیگر از آوارگان نیز سعی کرده‌اند از مرز چین بگریزند.»
در این گزارش گفته می‌شود که حداقل ۱۷ غیرنظامی از دو هفته پیش که درگیری‌ها آغاز شد تا کنون کشته و حدود ۴۰ نفر نیز مجروح شده‌اند. مسیرهای مهم حمل و نقل جهت ارسال کالاهای ضروری برای آوارگان نیز مسدود شده‌اند.طبق گزارش، تمامی ارتباطات اینترنتی و تلفنی در لاشیو، بزرگترین شهر شمال ایالت شان در مرز با چین قطع شده و کالاهای حیاتی از سوی سازمان‌های بشردوستانه محلی قابل تحویل نیستند.در حالی‌ که ارتش میانمار در هفته‌های گذشته کنترل چندین شهر در ایالت شان را از دست داده بود، چند گروه شورشی مدعی شدند که بیش از ۱۵۰ پاسگاه نظامی را به تصرف خود درآورده‌اند.
گروه‌های شورشی همچنین مسیرهای تجاری مهم میانمار و بزرگ‌ترین شریک تجاریش یعنی چین را مسدود کرده‌اند. در این میان ایستگاه‌های پلیس نیز اشغال و تانک‌ها و تجهیزات ارتش مصادره شده‌اند.این حملات بزرگ‌ترین چالش نظامی است که حکومت نظامی میانمار از زمان به‌ دست‌گرفتن قدرت در کودتای ۲۰۲۱ با آن رو به رو شده است.
ماینت سوئه که از سوی حکومت نظامی میانمار به سرپرستی ریاست جمهوری منصوب‌ شده هشدار داده که در صورت شکست ارتش در بازپس‌گیری کنترل منطقه، "تقسیم کشور به چندین قسمت" قابل پیش‌بینی است.

 
برچسب ها: میانمار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها