به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۷ ساعت ۰۱:۱۳
کد مطلب : ۴۴۲۰۰۸
هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا؛ تساوی پرسپولیس برابر النصر ۱۰ نفره

بازتاب گسترده حرکت سوپرجوانمردانه رونالدو در مقابل پرسپولیس

 گروه ورزشی: حرکت سوپرجوانمردانه ستاره فوتبال دنیا به تصمیم داور بازی پرپسولیس و النصر عربستان سوژه رسانه‌های ورزشی و شبکه‌های اجتماعی جهان شد.
بازتاب گسترده حرکت سوپرجوانمردانه رونالدو در مقابل پرسپولیس
بازتاب جهانی حرکت کریستیانو رونالدو در دیدار مقابل پرسپولیس
بهترین گلزن فوتبال ملی جهان یک بار دیگر زیبایی فوتبال را نشان داد. «ما نینگ» داور چینی دیدار پرسپولیس و النصر عربستان در دقیقه ۲ بازی دوشنبه شب برخورد سروش رفیعی با کریستیانو رونالدو را خطای پنالتی اعلام کرد اما همزمان با اعتراض سرخپوشان ایرانی کریستیانو رونالدو نیز تصمیم داور را زیر سوال برد. ستاره پرتغالی فوتبال دنیا با حرکت دست خود و صحبتی که با داور وسط داشت اعلام خطا را رد و خودش عنوان کرد خطایی روی او نشده است. همین موضوع تبدیل به سوژه داغ رسانه‌های فوتبال دنیا نظیر ESPN و SUN و بیلیچر ریپورت و ....شد تا آنها رفتار رونالدو را مورد ستایش و تمجید قرار دهند.
سایت شبکه تلویزیونی «العربیه» در گزارشی از دیدار دوشنبه‌شب پرسپولیس و النصر که با نتیجه مساوی بدون گل پایان یافت نوشت: کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی پس از مخالفت با تصمیم داور برای اعلام یک ضربه پنالتی به سود تیم خود، یکی از بهترین تصاویر بازی جوانمردانه در زمین‌های ورزش را به نمایش گذاشت. در دقیقه دوم بازی در مرحله پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، رونالدو پس از تماس با مدافع پرسپولیس در داخل محوطه جریمه تیم ایرانی سقوط کرد و داور با سوت خود اعلام ضربه پنالتی کرد. بلافاصله پس از اعلام ضربه پنالتی، رونالدو به سمت داور دوید و به او گفت پنالتی در کار نیست و بازیکن تیم ایران مانعی برای او ایجاد نکرده است. داور هم به var متوسل و معلوم شد حرف رونالدو صحیح است. حالا پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در سرتاسر جهان عکس این صحنه «شگفت‌انگیز» از رونالدو را پخش کردند، و هواداران او از «اخلاق» اسطوره پرتغالی سخن می‌گویند زیرا او یکی از بهترین نمونه‌های اخلاق ورزشی را در زمین به نمایش گذاشت و عملا نگذاشت تیمش بخاطر اشتباه داوری هر سه امتیاز حساس این بازی خانگی آن هم مقابل رقیب جدی‌اش در این گروه را بدست بیآورد.


بازتاب جهانی حرکت جوانمردانه کریستیانو رونالدو مقابل پرسپولیس
هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا؛
تساوی پرسپولیس برابر النصر ۱۰ نفره/ صعود سرخ‌ها به هفته آخر کشید

تساوی پرسپولیس برابر النصر ۱۰ نفره/ صعود سرخ‌ها به هفته آخر کشید
تیم فوتبال پرسپولیس که برای بالا بردن شانس صعودش به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا نیاز به پیروزی برابر یاران کریستیانو رونالدو داشت، با تساوی برابر این تیم کارش را سخت کرد.
دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و النصر عربستان از ساعت ۲۱:۳۰ شامگاه امروز دوشنبه ششم آذرماه در ورزشگاه مرسول پارک ریاض از هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد و با تساوی بدون گل به پایان رسید.
ترکیب نترس پرسپولیس مقابل ستارگان
یحیی گل محمدی برای این دیدار تصمیم گرفت ترکیب زیر را برای گرفتن امتیاز از میزبان پرقدرت خود وارد میدان کند:
علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی فر، مسعود ریگی (۳+۹۰و حدت هنانوف) میلاد سرلک (۷۲- نبیل باهویی) سروش رفیعی (۳+۹۰ - سینا اسدبیگی) مهدی ترابی، امید عالیشاه (۸۶- سورگی) و شهاب زاهدی (۷۲ - سعید صادقی). تاکتیکی همیشگی که کادر فنی سرخ‌ها بدون ترس از اسامی بازیکنان مشهور فوتبال دنیا در ترکیب النصر عربستان در نظر گرفتند.
ترکیب النصر در این دیدار نیز به شرح زیر است:
نواف العقیدی، علی لاجامی، آیمریک لاپورت، سامی النجعی، عبدالرحمن غریب، سلطان الغنام (۸۹- علی الحسن)، مارسلو بروزوویچ، اوتاویو، آیمن احمد، کریستیانو رونالد و(۷۸- ماران) - سادیو مانه.
شروع جنجالی اما جوانمردانه
ما نینگ داور چینی بازی امروز در دقیقه دوم این دیدار تصمیم جنجالی مبنی بر اعلام پنالتی به سود النصر گرفت اما نه تنها بازیکنان پرسپولیس به این تصمیم اعتراض کردند بلکه کریستیانو رونالدو نیز با وجود سرنگونی از سوی سروش رفیعی اعلام کرد خطایی روی او صورت نگرفته است. داور چینی با وجود اعلام شخص رونالدو باز هم از VAR استفاده کرد تا مطمئن شود پنالتی اعلام شده صحیح نیست!
کاسترو سرمربی النصر پس از اعلام رونالدو نسبت به آن اعتراض کرد و با افشین پیروانی نیز درگیری لفظی پیدا کرد.
بازی مالکانه با اخراج بازیکن خشن النصر
پرسپولیس در این دیدار بازی کاملا مالکانه خودش را نشان داد. آنها بی هیچ ترسی بازی همیشگی خود را انجام دادند اما اخراج العاوجمی به دلیل تکل خشن روی ساق پای میلاد سرلک باعث شد تا ما نینگ بار دیگر از سیستم داور ویدئویی استفاده کرده و با بازبینی صحنه تصمیم به اخراج مستقیم او بگیرد. سرخ‌ها قبل و بعد از این صحنه سه بار توسط دانیال اسماعیلی فر، مسعود ریگی و شهاب زاهدی صاحب موقعیت گلزنی شدند اما هیچ یک تبدیل به گل نشد تا بازی در نیمه اول با تساوی صفر صفر به پایان برسد.
بازی بدون گل در بازی جنجالی پرپسولیس و النصر
نیمه دوم هم سرخ بود اما گل نبود
نیمه دوم بازی باز هم با استراتژی مالکانه پرسپولیس در تصاحب توپ و میدان همراه بود. سرخ‌ها توانستند توسط شهاب زاهدی در دقیقه ۵۳ به گل برسند اما پرچم کمک داور به نشانه آفساید بالا رفت تا این گل مردود اعلام شود.
در ادامه مصدومیت میلاد سرلک تاکتیک سرخ‌ها را تغییر داد اما باز هم میهمان ایرانی نتوانست به گل برسد تا بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد. پرسپولیس با این تساوی ۸ امتیازی شد و برای صعود به دور بعدی باید منتظر نتیجه سایر تیم‌های رده دوم در کل گروه‌های ACL۲۰۲۳ باشد. همچنین النصر عربستان با ۱۳ امتیاز صعود خود به عنوان تیم اول گروه E را به دور حذفی قطعی کرد.
بازی بدون گل در بازی جنجالی پرپسولیس و النصر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها