به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۴۴۴۱۱

منشا ریزگردهای طوفان تهران از وردآورد بود

گروه جامعه: رییس سازمان مدیریت بحران کشور در مورد منشا ریزگردهای طوفان تهران که چند روز گذشته خسارات جانی و مالی بر جای گذاشت تصریح کرد: منشا ریزگردها از منطقه غرب تهران و از طرف وردآورد اتفاق افتاد.
منشا ریزگردهای طوفان تهران از وردآورد بود
اسماعیل نجار پس از جلسه شورای مدیریت بحران کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ حادثه طوفان تهران حادثه‌ای غیرمنتظره بود و ما نیز به عنوان سازمان مدیریت بحران تقریبا غافلگیر شدیم. وی در مورد پیش‌بینی سازمان هواشناسی در این زمینه خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده بود که تندبادی خواهیم داشت اما این تندباد با شدت پیش‌آمده و نیز حجم ریزگردهای جمع شده پیش ‌بینی نشده بود. رییس سازمان مدیریت بحران کشور در مورد اطلاع این سازمان از وقوع طوفان چند روز گذشته در تهران گفت: ما نیز نزدیک به ظهر آن روز مطلع شدیم که تندبادی پیش‌روست. به نظر می‌رسد که امروزه با دستگاه‌هایی که در دنیا موجود است بیشتر می‌توانستیم در این زمینه پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهیم اما در این زمینه کماکان به دنبال واقعیت هستیم.

نجار با اشاره به اینکه پیش‌بینی طوفان با این شدت در حد احتمال است، خاطرنشان کرد: مردم باید در این زمینه آمادگی لازم و کافی را داشته باشند و ما نیز باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم. در ادامه صادقی رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران نیز با تاکید بر قابل پیش‌بینی نبودن وقوع چنین طوفانی با این شدت گفت: این موضوع نیاز به بحث‌های کارشناسی دارد و ما در این زمینه باید پس از برگزاری جلسات وضعیت پیش‌آمده را تحقیق کنیم. وی با اشاره به اینکه باید سامانه‌های هشدار سریع خود را در این زمینه تقویت کنیم در مورد پیش‌بینی فرودگاه مهرآباد از طوفان چند روز گذشته تهران اظهار کرد: مدیریت فرودگاه نیز در این زمینه اعلام کردند که تنها توده‌ای با این حجم مشاهده شده است اما نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از وقوع طوفان ارائه کرد.
مرجع : ايسنا