به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۰۸:۲۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۴ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : ۴۴۶۸۱۹

نتانیاهو: این جنگ، بسیار طولانی خواهد بود

نتانیاهو: این جنگ، بسیار طولانی خواهد بود
گروه بین‌الملل: نخست‌وزیر اسرائیل می‌گوید در روزهای آینده جنگ در نوار غزه تشدید خواهد شد، این نبردی طولانی خواهد بود و چشم‌اندازی برای پایان زودهنگام آن وجود ندارد.
بنیامین نتانیاهو امروز دوشنبه در نشست حزب لیکود گفت: «روزنامه‌ها و شبکه‌ها می‌گویند ما می‌خواهیم جنگ را خاتمه دهیم. آن‌ها پیشتر گفته بودند که ما پس از آزادی دور نخست گروگان‌ها به جنگ پایان می‌دهیم، اما ما ادامه دادیم». او افزود: «بنابراین ما متوقف نشده‌ایم، به نبرد ادامه می‌دهیم و جنگ را در روزهای آینده تشدید خواهیم کرد. این نبردی طولانی خواهد بود و در آینده نزدیک خاتمه نخواهد یافت. باید صبور، همبسته، متحد و در این وظیفه استوار باشیم».
در حالیکه حملات زمینی و هوایی اسرائیل به غزه شدت گرفته است، ارتش اسرائیل می‌گوید یکی از فرماندهان ارشد حماس را در خان یونس در مرکز غزه کشته است. ارتش اسرائیل نام این فرمانده حماس را اعلام نکرده اما گفته که او در حمله هوایی به ساختمانی کشته شده است که افراد حماس در آن پنهان شده بودند.
ارتش اسرائیل همچنین مدعی شد، نیروهایش در جریان یکی از عملیات خود در منطقه خان‌یونس به یک کارخانه تولید سلاح و یک کارخانه بتون‌سازی مورد استفاده حماس در ساخت تونل‌ها حمله کرده است. گردان‌های ذخیره، بیش از ۱۰۰ موضع حماس در منطقه خان یونس را در هفته‌های اخیر تخریب کرده‌اند و ده‌ها عامل حماس را در این عملیات‌ها کشته‌اند. بنا بر گفته وی ارتش در حال ایجاد پست‌های کنترل بر مسیرهای اصلی در منطقه خان‌یونس است.
در همین حال، پاپ در مراسم دعای کریسمس به رنج مردم نوار غزه به ویژه کودکان اشاره کرد و گفت، "کودکی دختران و پسران زیادی در جنگ نابود می‌شود". او افزود که "آنها فرزندان امروز عیسی هستند".
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها