به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۲۲:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۲۰ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۴۴۹۸۰۷

 انتقال تسلیحات بین کره شمالی و روسیه

 انتقال تسلیحات بین کره شمالی و روسیه
گروه بین الملل: آمریکا و متحدان آن  با صدور بیانیه مشترکی انتقال تسلیحات میان کره شمالی و روسیه، از جمله فروش موشک‌های بالستیک به مسکو را که در حملات روز ۳۰ دسامبر و ۲ ژانویه به اوکراین از آن استفاده کرده است، محکوم کردند.
مسکو و پیونگ یانگ از آغاز جنگ در اوکراین به یکدیگر نزدیک‌تر شده‌اند، اگرچه آن‌ها هر گونه معامله تسلیحاتی را انکار می‌کنند. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، سپتامبر گذشته با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در منطقه خاور دور روسیه دیدار کرد. پس از آن نیز مقامات ارشد روسیه چندین بار از پیونگ یانگ بازدید کردند.
هفته گذشته کاخ سفید اعلام کرد روسیه از موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد که از کره شمالی گرفته است برای انجام حملات متعدد علیه اوکراین استفاده کرده. مقامات ارشد اوکراین هم این ادعا را تایید کرده‌اند.در بیانیه مشترک آمریکا و متحدان آن آمده است: «ما به شدت نگران پیامدهای امنیتی این همکاری در اروپا، شبه جزیره کره، سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام و در سراسر جهان هستیم.»
روسیه هفته گذشته حملات موشکی سنگینی به خارکیف کرد که یکی از سنگین‌ترین حملات هوایی این کشور به اوکراین از آغاز این جنگ بوده است.
جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید گفت، واشینگتن موضوع قراردادهای تسلیحاتی بین روسیه و کره شمالی را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح خواهد کرد و از روسیه می‌خواهد که پاسخگو باشد.
کره شمالی از سال ۲۰۰۶ که برای اولین بار بمب هسته‌ای خود را آزمایش کرد، تحت تحریم تسلیحاتی سازمان ملل قرار گرفته است.


 
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها