به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۳ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب : ۴۵۰۶۹

اهداف سفر تيم مذاکره کننده آلمان به تهران

گروه سياسي: سخنگوی وزارت خارجه آلمان با اشاره به سفر مذاکره کننده ارشد هسته ای این کشوربه تهران،گفت:مذاکرات هسته ای نماینده آلمان با مقام های ایرانی در راستای برگزاری نشست های دو جانبه گروه 1+5 با این کشور برای دستیابی به یک راه حل معقول،پایدار و مورد وثوق طرفین درموضوع هسته ای انجام می شود.
اهداف سفر تيم مذاکره کننده آلمان به تهران
ˈمارتین شفر روزجمعه درخصوص اهداف سفر هانس دیتر لوکاس به تهران و محورهای مورد بحث در دیدار وی با مقام های جمهوری اسلامی، گفت: لوکاس در سفر سه روزه خود به تهران علاوه بر حضور در میزگرد سیاسی بنیاد کوربر، با نمایندگان دولت ایران دیدار و درخصوص برنامه هسته ای این کشور با آنان گفت و گو خواهد کرد. شفر خاطرنشان کرد: دیدار مدیرکل سیاسی وزارت خارجه آلمان به ایران با مقام های دولتی این کشور در ادامه رایزنی ها و مذاکرات دو جانبه کشورهای عضو گروه 1+5 با این کشور انجام می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در ادامه با اشاره به محدودیت زمانی برای ادامه مذاکرات رسمی هسته ای و فرصت کم باقی مانده تا20 جولای برای دستیابی به توافق جامع هسته ای با ایران،افزود: هدف از برگزاری نشست های دوجانبه این است که به این گفت و گو ها بتوانیم به یک راه حل معقول،پایدار و مورد وثوق طرفین دست یافته و اطمینان حاصل کنیم که برنامه هسته ای ایران اهداف نظامی ندارد. شفر در ادامه با بیان اینکه تنها چند هفته به 20 جولای و پایان فرصت تعیین شده در توافق موقت ژنو برای دستیابی به توافق جامع باقی نمانده است،گفت: دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 که هفته آینده در وین برگزار می شود می تواند مرحله مهمی برای دستیابی مذاکره کنندگان به پیشرفت های خوبی باشد.

شفر درخصوص این مقام دولتی آلمان درخصوص پیش بینی های انجام شده مبنی بر احتمال تمدید مذاکرات هسته ای ایران و1+5 برای یک دوره 6 ماهه دیگر، گفت:درحال حاضر هیچ نشانه ای از صحبت در بین کشورهای عضو گروه 1+5 درمورد تمدید مهلت مذاکرات دیده نمی شود. سخنگوی وزارت خارجه آلمان همچنین این احتمال را منتفی ندانست که در مذاکرات لوکاس با مقام های ایرانی در تهران علاوه بر برنامه هسته ای، موضوع همکاری های دو جانبه و مسائل مهم منطقه ای نیز مطرح شود. هانس دیتر لوکاس مدیرکل سیاسی وزارت خارجه آلمان و نماینده این کشور در گروه 1+5 امروز (جمعه) در رأس هیأتی از سیاستمداران این کشور به منظور شرکت در یکصد و پنجاه و ششمین نشست برگه دورف وابسته به موسسه مطالعاتی کوربر به تهران سفر می کند.
مرجع : ايرنا