به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۱ - ۲۱:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۷ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۴۵۲۶۱۶

ترامپ به پرداخت ۸۳ میلیون دلار محکوم شد

ترامپ به پرداخت ۸۳ میلیون دلار محکوم شد
گروه بین الملل: هئیت منصفه یک دادگاه فدرال منهتن در نیویورک دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا را به پرداخت ۸۳.۳ میلیون دلار به «ای جین کارول»، نویسنده آمریکایی، محکوم کرده است.
کارول از نویسندگان باسابقه مجله «ال»، یکی از پرفروش‌ترین مجلات مد و لباس، ترامپ را متهم کرده‌ است که اعتبار او به عنوان یک روزنامه‌نگار را نابود کرده است.
محاکمه رئیس جمهور سابق آمریکا پنج روز طول کشید و اعضای هیئت منصفه پس از کمتر از سه ساعت مشورت روز جمعه ششم بهمن رای نهایی خود را اعلام کردند.
مبلغی که دونالد ترامپ می‌بایست به کارول پرداخت کند بسیار بیشتر از میزانی است که این نویسنده آمریکایی درخواست کرده بود. او درخواست دریافت ۱۰ میلیون دلار غرامت کرده بود.
دونالد ترامپ اعلام کرده است که قصد دارد به این رای دادگاه فدرال نیویورک اعتراض کند.
رئیس جمهور پیشین آمریکا در اکثر روزهای رسیدگی به این پرونده در دادگاه حضور داشت، اما روز جمعه پیش از اعلام رای نهایی، دادگاه را ترک کرد.
دونالد ترامپ در شبکه اجتماعی نوشت: «نظام حقوقی ما خارج از کنترل است و از آن به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده می‌شود. این آمریکا نیست.»
ای جین کارول ترامپ را متهم کرد که در سال‌های دهه نود میلادی در رختکن یک فروشگاه در شهر نیویورک به او تجاوز کرده است. به دنبال انتشار کتاب خاطرات  کارول که اولین بار این ماجرا را حکایت می‌کند، ترامپ در سال ۲۰۱۹ او را یک «دروغگو» نامید.به ادعای  کارول و وکلایش این واکنش دونالد ترامپ باعث بدنام شدن کارول شد.
او در شهادت خود در جلسات دادرسی گفت تحت تأثیر سخنان دونالد ترامپ، او دائما مورد حمله قرار گرفته و بارها به «مرگ تهدید شده است» و این تهدیدها و حملات هنوز ادامه دارند.
ترامپ ادعا کرده است که ای جین کارول برای کسب شهرت و افزایش فروش کتابش این داستان ساختگی را مطرح کرده است.
وکلای رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز در جریان دادرسی استدلال کردند که کارول مستحق هیچ گونه غرامتی نیست و با هدف کسب شهرت شکایت کرده است.
در دادرسی دیگری مربوط به همین پرونده که در ماه مه به پایان رسید، هیئت منصفه رئیس‌جمهور پیشین را به پرداخت ۵ میلیون دلار غرامت به  کارول به دلیل «بدنام کردن» او محکوم کرد.
اما دونالد ترامپ تا زمانی که این پرونده در دادگاه تجدید نظر در جریان باشد، مجبور نبود که خسارت تعیین شده را بپردازد.با توجه به این که حکم دادگاه قبلی در مورد دادرسی فعلی نیز الزام‌آور است، اعضای هیئت منصفه فقط ملزم بودند در مورد مبلغ غرامتی که ترامپ باید بپردازد تصمیم‌گیری کنند.
دونالد ترامپ در طول دادرسی فعلی نیز حمله به کارول را ادامه داد و ادعا کرد که این اتهام «حقه‌بازی» است و هرگز کارول را نمی‌شناخته است.یک کارشناس غرامت در دادگاه میزان خسارت مالی که به کارول وارد شده است را بین ۷.۳ تا ۱۲.۱ میلیون دلار تخمین زده بود.
جین کارول فقط ۱۰ میلیون دلار غرامت طلب کرده است ولی وکیل او خطاب به هیئت منصفه گفته بود می‌توانند رقم بالاتری را تعیین کنند چون برای مهار میلیاردری نظیر دونالد ترامپ احتمالاً مجازات سنگین‌تری ضروی است. کارول علاوه بر همکاری دائمی با مجله «ال» در فاصله سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۹ در برنامه‌های تلویزیونی شبکه‌های «ان‌بی‌سی» و «ای‌بی‌سی» نيز شرکت می‌کرد.
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها
پربحث‎ترين مطالب و خبرها