به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۱ - ۱۳:۵۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۳ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : ۴۵۳۶۵۰

ماموریت چین به ماه در یک انیمیشن ۱ دقیقه‌ای

ماموریت چین به ماه در یک انیمیشن ۱ دقیقه‌ای
گروه علمی:چین در حال نمایش مدل‌هایی از موشک‌ها و فضاپیمایی است که برای فرستادن فضانوردان به ماه توسعه می‌دهد.به گزارش ایسنا، رویداد موسوم به «نمایشگاه دستاوردها در برنامه فضایی سرنشین‌دار چین» در روز ۲۹ دسامبر در شانگهای در مرکز نمایشگاه بین‌المللی جدید افتتاح شد.
 
 در این نمایشگاه موشک لانگ مارچ ۱۰( Long March ۱۰)، یک فضاپیمای سطح‌نشین ماه و یک فضاپیمای سرنشین‌دار نسل بعدی به نمایش گذاشته شده است.لانگ مارچ ۱۰ بر اساس موشک فعلی چین یعنی لانگ مارچ ۵ ساخته شده است. فضاپیمای نسل بعدی فناوری را از فضاپیمای فعلی شنژو(Shenzhou) که فضانوردان را به ایستگاه فضایی تیانگونگ(Tiangong) چین می‌فرستد، دریافت کرده است. چین پیش از این سه فرود رباتیک موفق بر ماه را با ماموریت‌های چانگ‌ای سه، چهار و پنج انجام داده است.

برنامه فرود چین بر ماه با پرتاب دو موشک لانگ مارچ ۱۰ است که یکی برای رساندن سطح‌نشین و دیگری برای رساندن فضاپیمای سرنشینان به ماه برنامه‌ریزی شده است. فرودگر و فضاپیمای سرنشین‌دار در مدار ماه به هم متصل می‌شوند و سپس دو فضانورد به سمت فرودگر حرکت می‌کنند و در نهایت به سمت سطح ماه حرکت می‌کنند و در آنجا فعالیت‌های علمی مختلفی را انجام می‌دهند و نمونه‌هایی از ماه را در طول اقامتی که حدود شش ساعت طول می‌کشد جمع‌آوری می‌کنند.

فن پینگ(Fan Ping)، طراح ارشد ایستگاه‌های فضایی در آکادمی فناوری پروازهای فضایی شانگهای می‌گوید: توسعه کاوشگر ماه و فضاپیمای جدید همچنان از فناوری‌های قبلی بهره می‌برد. ما همچنین ارزیابی و توسعه ماه‌نورد سرنشین‌دار را تسریع می‌کنیم.

فن پینگ ادامه داد: چین هدف خود را از فرود انسان بر ماه تا سال ۲۰۳۰ اعلام کرده است. و پس از تحقق هدف، برنامه بعدی می‌تواند ساخت یک ایستگاه تحقیقاتی قمری باشد تا بتوانیم خانه خود را در ماه برای آزمایش‌های علمی بیشتر ایجاد کنیم.

چین در حال حاضر روی جذب شرکا برای پروژه‌ای به نام ایستگاه بین‌المللی تحقیقات قمری کار می‌کند. این کشور به همراه روسیه و سایر شرکای خود قصد دارند پس از پرتاب ماموریت‌های چانگ‌ای هفت و هشت در حدود سال‌های ۲۰۲۶ و ۲۰۲۸، ساخت پایگاه در ماه را آغاز کنند.
برچسب ها: سفر به ماه چین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها
پربحث‎ترين مطالب و خبرها