به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۴ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۴۵۳۷۰۷

منصوریان: ژاپن را ببریم قهرمان آسیا می‌شویم

منصوریان: ژاپن را ببریم قهرمان آسیا می‌شویم
گروه ورزشی: علیرضا منصوری که خود روزگار طولانی در تیم ملی فوتبال ایران حضور داشت و بازی‌های او خاطرات شیرینی در ذهن هواداران فوتبال ایران به یادگار گذاشته، بر این باور است که اگر تیم ملی روی نقاط مثبت خود تمرکز کند، گذر از تیم ملی فوتبال ژاپن در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا سخت و دشوار نخواهد بود.
 
ما به سختی از سد سوریه گذشتیم و برخی شاید تصور کنند که بازی با ژاپن برای ایران به مثابه یک گره کور باشد.
باید مثبت اندیش بود. من چنین اعتقادی ندارم. هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. ما هنوز بازی با ژاپن را از دست ندادیم و با اینکه زمان کمی تا این بازی داریم، فرصت کسب پیروزی وجود دارد. بین بازی ایران و ژاپن زمان ایده‌آلی وجود ندارد. ایران به این موضوع اعتراض هم کرده اما به هرحال من اعتقاد دارم که شانس پیروزی ما در این بازی بسیار بالا است.

 در بازی با سوریه موقعیت‌های متعددی از کف رفت. به همین دلیل گذر از آن بازی سخت شد.
فوتبال همین است. گل نزنی تنبیه می‌شوی. باید با خود‌باوری کامل وارد این بازی شد. طوری باید خودمان را قبول داشته باشیم که ساعت 5 امروز درباره بازی مرحله بعد با هم حرف بزنیم. باید در خودمان ببینیم که ژاپن را می‌توانیم شکست دهیم. این یک نگاه درست و منطقی به این بازی سخت است. ما بارها ژاپن را برده‌ایم. باید باز هم تکرارش کنیم.

 جایی گفتید که ایران همیشه در فینال‌های جام ملت‌های آسیا برنده بود.
این را آمار می‌گوید نه من منصوریان. بله، باز هم تکرار می‌کنم. اگر به فینال برویم تیم ملی قهرمان می‌شود. همان طور که ابتدای صحبت‌هایم گفتم باید با تمرکز کافی وارد این بازی شویم. ما زمان مناسبی از بازی سوریه تا بازی با ژاپن در اختیار نداشتیم اما کادر فنی تیم ملی از این موضوع کاملاً آگاه است و مشکلی ایجاد نخواهد شد.

 خیلی‌ها براین باورند که اگر ایران برنده این بازی باشد در فینال هم قهرمان می‌شود.
احتمالاً کره جنوبی از آن سمت بالا می‌آید. من معتقدم اگر ژاپن را ببریم و از آن سمت کره بالا بیاید این تیم را در فینال شکست می‌دهیم. بردن ژاپن در این بازی می‌تواند نقطه عطف خودباوری ما برای رسیدن به جام قهرمانی جام ملت‌های آسیا باشد. ما باید با هوش و با حوصله مقابل ژاپن بازی کنیم. به نظر من اینکه بدانیم در لحظه‌ لحظه‌ این بازی چه می‌خواهیم خیلی مهم است.

 چه نصیحتی برای بازیکنان تیم ملی دارید.
ما بازیکنان بزرگی داریم. سرمربی تیم ملی هم سرد و گرم چشیده است. تنها مسأله‌ای که باعث می‌شود ما لطمه بخوریم نداشتن تمرکز است. اگر از لحاظ روحی و روانی به خوبی آماده بازی باشیم برد با ما است. ما بارها ژاپن را در طول تاریخ برده‌ایم. بردن این تیم آرزویی دست نیافتنی نیست. ما بازیکنان با‌تجربه‌ای داریم که از پس کار برمی‌آیند. امیدوارم امروز، روز ما باشد.
مرجع : ایران ورزشی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها