به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۴۵۴۲۴۵
نخستین بار در تاریخ گرمی؛

تیلور سویيفت برای چهارمین بار برنده جایزه آلبوم سال شد

گروه هنری: تیلور سوئیفت، ستاره موسیقی پاپ، جایزه بهترین آلبوم پاپ جوایز گِرَمی سال جاری میلادی را برای آلبوم «نیمه‌شب‌ها» دریافت کرد.
تیلور سویيفت برای چهارمین بار برنده جایزه آلبوم سال شد
شصت‌وششمین مراسم اعطای جوایز گرمی در شهر لس‌آنجلس برگزار شد و تیلور سوئیفت برای چهارمین بار جایزه بهترین آلبوم این جوایز را از آن خود کرد. هنرمندی که جایزه را به تیلور سویفت اهدا کرد نیز کسی نبود جز سلن دیون که اخیرا خبرهای ناگواری درباره سلامتی او منتشر شده بود. با این حال، سلن دیون با حضور خود در این مراسم بسیاری را شگفت‌زده کرد. سوئیفت همزمان با دریافت جایزه گرمی، آلبوم جدید خود با عنوان «بخش شاعران شکنجه‌شده» را معرفی کرد. قرار است این آلبوم در ماه آوریل منتشر شود. امسال کایلی مینوگ، خواننده، ترانه‌سرا و بازیگر استرالیایی، نیز برای دومین بار برنده جایزه گرمی شد. این ستاره موسیقی، برای ترانه «Padam Padam» این جایزه را نصیب خود کرد. این ترانه سال گذشته یکی از پرطرفدارترین‌ها بود.

کایلی مینوگ، خواننده، ترانه‌سرا و بازیگر استرالیایی
مایلی سایرس دیگر خواننده زن نیز جایزه بهترین ضبط سال جوایز گرمی را برای آهنگ «گلها» دریافت کرد. او همچنین جایزه‌ی بهترین اجرای آواز پاپ را نیز از آن خود کرد.
جایزه بهترین آهنگ سال نیز به «?What Was I Made For» از بیلی آیلیش رسید. بیلی آیلیش به خاطر قطعه‌ای که برای فیلم پر فروش باربی ساخته شده جایزه‌ بهترین آهنگ سال را برد و تیلور سویفت را که به خاطر قطعه‌ آنتی‌هیرو نامزد شده بود شکست داد.
با وجود تمام موفقیت‌های چشم‌گیری که تیلور سویفت در این سال‌ها به دست آورده، او تاکنون برنده‌ بهترین تک‌آهنگ سال نشده است و او و طرفدارانش باید یک سال دیگر هم منتظر بمانند. در بخش بهترین هنرمند جدید نیز جایزه گرمی به ویکتوریا مونه خواننده زن ۳۴ ساله رسید. فیبی بریجرز از گروه بوی‌جینیوس نیز سه جایزه دریافت کرد. آنها برنده بهترین آلبوم آلترناتیو برای «رکورد» شدند و جایزه بهترین ترانه راک و اجرای راک را نیز برای ترانه «Not Strong Enough» دریافت کردند. در بخشی دیگر از جوایز گرمی ۲۰۲۴ مستند خیال‌بافی در عصر ماه، که درباره دیوید بویی تهیه شده جایزه بهترین فیلم موزیکال را دریافت کرد. سال گذشته در مراسم اهدای جوایز گرمی، جایزهٔ بهترین ترانه در بخش «آهنگ برای تغییرات اجتماعی» به تک‌آهنگ «برای» اثر شروین حاجی‌پور اهدا شد. این ترانه در جریان اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» که پس از جان باختن مهسا امینی به راه افتاد، به ترانه اصلی اعتراضات تبدیل شد.

مهم‌ترین لحظات این مراسم دیدنی را در ادامه می‌خوانید:
سال زنان
اصطلاحی که کل آن شب چندین بار گفته شد و به نخستین «سال زنان» در سال ۱۹۹۸ اشاره داشت که در آن، از هنرمندانی چون لارین هیل و سلین دیون در یک مراسم گرمی بی‌نظیر که تعداد زنان در آن غالب بود، تقدیر شد. امسال هفت تن از هشت نامزد دریافت جایزه بهترین آلبوم زن بودند، در حالی‌ که در سایر بخش‌های اصلی، از جمله ترانه سال و ضبط سال نیز تعدادشان زیاد بود. سیزا نخستین جایزه گرمی‌اش را دریافت کرد. از او، دوآ لیپا، بیلی آیلیش، فانتازیا بارینو و تریسی چپمن اجراهایی تماشای دیدیم و بیشتر مجریانی که جوایز را اهدا می‌کردند، نیز زن بودند. نوآ با دفاع از تیلور سوییفت در برابر انتقادهای ناشی از حساسیت بیجای لیگ ملی فوتبال آمریکایی (NFL) در مورد حمایت او از تراویس کلسی، آشکارا خود را طرفدار او معرفی کرد و‌ زمانی هم که جی زی جایزه «هنرمند تاثیرگذار جهانی» را گرفت، از فرصت بهره جست و از گرمی به دلیل ندادن جایزه آلبوم سال به همسر و هنرمند همکارش، بیانسه، انتقاد کرد. زمانی که دخترشان، بلو آیوی، روی صحنه به او پیوست، جی‌زی پرسید چطور کسی (بیانسه) که هیچ‌وقت بزرگ‌ترین جایزه این مراسم را دریافت نکرده است، می‌تواند برجسته‌ترین هنرمند تاریخ برنامه‌ جوایز باشد.
آلبوم جدید تیلور سوییفت
درست است؛ آلبوم کاملا جدید تیلور سوییفت به‌زودی می‌آید. این هنرمند آمریکایی در حالی که سیزدهمین جایزه گرمی‌اش را برای بهترین اجرای آواز پاپ دریافت می‌کرد، اعلام کرد که پروژه بعدی او «بخش شاعران شکنجه‌شده» (The Tortured Poets Department) ۱۹ آوریل منتشر می‌شود. او به شوخی گفت:«خب این سیزدهمین جایزه گرمی من است که عدد شانس من است... تا‌به‌حال این را نگفته بودم.» «می‌دانم که نحوه رای‌گیری آکادمی ضبط بازتاب مستقیم علاقه طرفدارها است. بنابراین با گفتن رازی که طی دو سال گذشته از شما پنهان کردم، از طرفدارانم تشکر می‌کنم... اینکه آلبوم کاملا جدید من به نام «بخش شاعران شکنجه‌شده» ۱۹ آوریل منتشر می‌شود، می‌خواهم بروم و [تصویر] جلدش را همین الان پشت صحنه [در فضای مجازی]‌ منتشر کنم. ممنونم و دوستتان دارم.»
بهترین حضور افتخاری مریل استریپ
طرفداران این ستاره برنده اسکار هالیوود آشکارا از حضور او در یک مراسم جوایز موسیقی حیرت‌زده بودند تا اینکه متوجه شدند دخترش، گریس گامر، با مارک رونسون تهیه‌کننده بریتانیایی، ازدواج کرده است. اما شگفتی بیشتر زمانی بود که استریپ دست در دست دامادش روی صحنه رفت تا به او در اهدای جایزه بهترین ضبط سال کمک کند. وقتی مریل از رونسون به دلیل نبردن جایزه آلبوم سال انتقاد کرد، ما هم از شوخی کلاسیک او خوشمان آمد.
اجراهای مهم
دوآ لیپا در لباس چرم با نسخه هیجان‌انگیز ترانه موفقش «هودینی» (Houdini) شروع کرد. بیلی آیلیش اثر آن را کامل خنثی کرد و اجرایی نفسگیر از «برای چه ساخته شده‌ام؟» (What Was I Made For) را با لباس سال ۱۹۶۵ باربی، «پودل پرید» (Poodle Parade) اجرا کرد. مایلی سایرس تلاش کرد حضار را برای سرود جدایی‌اش «گل‌ها» (Flowers) به هیجان بیاورد و اواسط اجرا از آن ها پرسید: «چرا طوری رفتار می‌کنید انگار این آهنگ را نمی‌شناسید؟»بخش «یادبود» با اجراهایی چشمگیر از استیوی واندر، آنی لنوکس، فانتزیا بارینو و جان باتیست، بهترین بخش سال‌های اخیر بود. واندر ادای احترام را با اجرای ترکیبی [مش‌آپ، یکی کردن جزء آوازی یک ترانه بر جزء بی‌کلام ترانه‌ای دیگر] «برای یک بار در عمرم» (For Once In My Life) و «بهترین هنوز نیامده» (The Best Is Yet To Come) شروع کرد. لنوکس از شینید اوکانر تقدیر کرد و اجرای «هیچ چیزی شبیه تو نیست» (Nothing Compares 2 U) را با تقاضا برای آتش‌بس [در غزه] به پایان برد.  
واضح است در برنامه‌ای که کلا درباره هنرمندان زن بود، اجرای این شب هم فقط می‌توانست به یک زن برسد؛ جونی میچل. توصیف تاثیر اجرای هشتادمین سالگرد آهنگ «حالا هر دو طرف» (Both Sides, Now) بر مراسم جوایز گرمی در کلام نمی‌گنجد. صدای او‌ــ هنوز هم بعد از چندین دهه و با وجود آنوریسم مغزی که این اواخر [به آن مبتلا شد]‌ــ تمام سالن را به تحسین واداشت. ترور نوآ به عنوان مجری چهار دوره گرمی کلاس مربیگری سطح عالی ارائه کرد.
جو کوی داری تماشا می‌کنی؟‌ ترور نوآ مجری مراسم گرمی نشان داد دقیقا چطور می‌توان سربه‌سر مهمانان سرشناس گذاشت، بدون آنکه به آن‌ها بربخورد. نوآ صاف رفت سراغ تیلور سوییفت، از این فرصت استفاده کرد و به جای او از لیگ فوتبال آمریکایی انتقاد کرد و موجب سرخوشی خواننده «ضدقهرمان» شد.
نوک تیز حمله نوآ به جای این افراد سرشناس، به سمت شرکت‌های فناوری بود. او با اشاره به انقضای قرارداد مجوز بین یوام‌جی و تیک‌تاک، بعد از اینکه این گروه موسیقی این شرکت شبکه‌های اجتماعی را متهم کرد آن‌ها را به‌زور به معامله‌ای کمتر از توافق پیشین واداشته‌اند، به طعنه گفت: «تیک‌تاک، شرم بر تو که هنرمندان را سرکیسه می‌کنی!» نوآ در یک آن آشکارا چیزی شد بین خودش، زیگی مارلی و کینگزلی بن‌ــ‌آدیر (که نقش باب، پدر زیگی را در [فیلم] «یک عشق» بازی کرد). وقتی متوجه شد دوربین‌ها او را نشان می‌دهند، به‌سرعت ‌حرفش را قطع کرد و با آن‌ها فی‌البداهه شوخی کرد. بعد از اجرای افتضاح کوی در گلدن گلوبز، نوآ نشان داد که چرا یک آدم مطمئن این‌قدر باارزش است.
شب کیلر مایک زود به پایان می‌رسد
سه جایزه گرمی و یک دستبند؛ درست چند ساعت بعد از اینکه کیلر مایک برنده سه جایزه شد، او را دیدند که در معیت پلیس از استادیوم کریپتو دات‌کام خارج می‌شود. این رپر متولد آتلانتا با نام واقعی مایکل رندر جایزه بهترین آلبوم رپ را برای «مایکل» و بهترین اجرای رپ و بهترین آهنگ رپ را برای آهنگش «دانشمندان و مهندسان» (Scientists & Engineers) دریافت کرد. در مورد دلیل بازداشت او هنوز هیچ توضیح رسمی ارائه نشده است، اما موقعی که او را بیرون می‌بردند، فریاد «مایک را آزاد کنید» طرفدارانش از دور شنیده می‌شد. دست‌کم به‌نظر نمی‌رسید که خیلی به رندر برخورده باشد. او بعدا بی‌آنکه به این حادثه اشاره‌ای کند، درمورد جایزه‌هایش در توییتر/اکس نوشت: «خدایا شکرت» و «رویاهایم به حقیقت پیوست‌ــ همه جایزه‌ها را بردم!»
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها