به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۳:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۷ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۴۵۵۰۶

برداران دوقلویی که هنر و ریاضی را پیوند دادند

گروه فرهنگ و هنر: بردران دوقلوی اوکس با ترکیب نظم هنر و زیبایی ریاضی، آثار هنری منحصر به فردی خلق کرده‌اند که در موزه ملی ریاضیات نیویورک به نمایش درآمده‌اند.
برداران دوقلویی که هنر و ریاضی را پیوند دادند
نمایشگاهی به نام تصورات ترکیبی در موزه ملی ریاضیات نیویورک برپا شده که آثار آن حاصل نوآوری دو برادر دوقلو به نام‌های رایان و ترور است. این دو هنرمند با پیوند هنر و علم ریاضی  آثاری خلق کرده‌اند که توجه بسیاری از منتقدان و پژوهشگران را به خود جذب کرده است. کارهای برداران اوکس از تابلوهای آبرنگ الگوریتمی گرفته تا سازه‌های با چوب کبریت، شامل اکتشافات شخصی آن‌ها طی سال‌های اخیر است.
ترور اوکس در این‌باره گفت: وقتی بچه بودیم‌، پدر و مادرمان از همه کارهایمان حمایت می‌کردند. آن‌ها همچنین ما را با فضاهای متعدد آشنا می‌کردند. کارها با گریس و تمیزکننده پیپ شروع شد. بهترین سرگرمی ما خلق اشیاء جدید بود. ما روی میز کارمان فضاهایی را درست می‌کردیم و حیوانات اسباب‌بازیمان را در آن جای می‌دادیم. این دو برادر پیش از ورود به دانشگاه در کلاس‌های پیشرفته ریاضی شرکت کردند و سپس در رشته‌های هنری ادامه تحصیل دادند.

این هنرمندان درباره‌ نحوه‌ شکل‌گیری آثارشان گفتند: بسیاری از کارهای ما با تکرار چندباره‌ یک روند و الگو خلق می‌شوند. در علم ریاضی به این الگوریتم می‌گویند. وقتی شما مافین هم درست می‌کنید‌، یک الگوریتم را پی گرفته‌اید. بسیاری از آثار هنری ما با چنین روشی خلق شده‌اند؛ به زبانی دیگر یک قانون ساده، بسیاری از کارهای ما را شکل می‌دهد. قانونی که بارها تکرار و موجب خلق شبکه‌ پیچیده‌ای می‌شود که به جای خود معنای خاصی دارد.

این هنرمند در ادامه افزود: برای مثال گنبد صورتی‌رنگ که از حجم عظیمی از چوب‌کبریت ساخته شده هم از یک قانون ساده پیروی می‌کند. هر چوب‌کبریت را کنار سرِ چوب قبلی قرار بده و این سازه کم‌کم به شکل خمیده در قالبی دایره‌شکل درمی‌آید، چون سر چوب‌کبریت‌ها عریض‌تر از انتهای آن‌هاست.

به گزارش هافینگتون پست،‌ ترور راجع به همکاری خود با برادر دوقلویش گفت: ما با هم کار می‌کنیم و با افکار ناگهانی‌مان در مسیری مشترک قدم برمی‌داریم. خیلی خوب است که رایان برادر من است، چون با هم به بهترین راه حل ممکن می‌رسیم. وقتی می‌خواهیم روی یک قطعه کار کنیم، یکی از ما به تنهایی آن را می‌سازد تا کار به صورت منظم و مداوم پیش برود.

این هنرمند در ادامه گفت: رایان دیدگاه وسیع‌تری دارد، در حالی که من بیشتر روی جزئیات تمرکز می‌کنم. ما هر دو آدم‌های صبوری هستیم، اما تحمل من معمولا بیشتر از رایان است.











مرجع : ايسنا