به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۸:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۴۵۵۶۷۴

تمجید مجله دولتی چین از اسما اسد

تمجید مجله دولتی چین از اسما اسد
گروه بین الملل: در مقاله‌ای در مجله چینی‌زبان دولتی «جهان مصور» به‌شدت از اسما اسد، همسر بشار اسد، تعریف و تمجید شد.
بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه روابط نزدیکی با چین دارد. او و همسرش پارسال برای شرکت در مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی به هانگژو سفر کردند.
در آن سفر اسما اسد به چینی با رهگذران صحبت کرد که این باعث شد رسانه‌های آن کشور از «محبوبیت» او میان مردم چین خبر بدهند.
روی جلد این مجله عکس اسما اسد با عنوان «گل رز صحرا: بانوی اول سوریه اسما اسد» دیده می‌شود.اسما اسد، همسر بشار اسد، در بریتانیا متولد شده و تابعیت این کشور را دارد. او در سال ۲۰۰۰ با بشار اسد ازدواج کرد و این زوج سه فرزند دارند.اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۲ تحریم‌هایی را علیه اسما اسد تصویب کرد. طبق این تحریم‌ها، سفر اسما اسد به کشورهای عضو این اتحادیه ممنوع شد.اسما اسد در این سال‌ها همواره از شوهرش و عملکرد او در جریان جنگ داخلی سوریه که حمایت کرده است.
در سال ۲۰۱۱ به دنبال آغاز اعتراض‌ها در سوریه، حکومت  اسد به‌شدت به سرکوب مخالفان پرداخت که این به جنگ داخلی و کشته شدن بیش از نیم میلیون نفر و آوارگی میلیون‌ها نفر دیگر منجرشد.
تنها یک ماه پیش از آغاز جنگ داخلی سوریه، مجله آمریکایی ووگ اسما اسد را «گل رز صحرا» نامید.مجله چینی جهان مصور هم تیتر مشابهی را برای مطلب خود برگزید: «گل رز صحرا: بانوی اول سوریه اسما اسد».
با انتشار مقاله مجله چینی با عکس اسما اسد، سوریه تی‌وی، مهمترین شبکه تلویزیونی مخالفان سوریه، این مقاله‌ را بررسی کرد.
این شبکه تلویزیونی در برنامه‌ای به این موضوع اشاره کرد و گفت چاپ این مقاله ادامه تبلیغاتی است که همزمان با بازدید او و همسرش از چین در سال ۲۰۲۳ برایش در رسانه‌ها شده است.
این شبکه تصاویری از او در حال سخنرانی در یک مدرسه مطالعات عربی در پکن منتشر کرد. به گفته این شبکه استقبال گرمی از این سخنرانی او شده بود و آن را به چینی ترجمه کرده بودند.
سوریه تی‌وی در اقدامی کنایه‌آمیز «تبلیغات» برای همسر اسد در رسانه‌های چینی را با نمایش مثبت او در مجله آمریکایی وُگ مقایسه کرد که در فاصله کمتر از یک ماه پیش از شروع اعتراض‌های سوریه چاپ شده بود.شی هونگوی، سفیر چین در سوریه، این مقاله مجله چینی را در فیسبوک خود به اشتراک گذاشت و اسما را «تجسم زنده روحیه شجاع و شکست‌ناپذیر مردم سوریه» توصیف کرد.
به گفته سفیر چین، این مقاله به سرفصل‌های سفر خانواده اسد به چین می‌پردازد و در عین حال شخصیت و نمایه اسما را به عنوان بانوی اول سوریه برجسته می‌کند.
این ماهنامه را، که بر امور بین‌الملل و تبلیغ چین در دنیا متمرکز است، «انتشارات امور جهانی» منتشر می‌کند که در پکن است و تحت نظارت وزارت خارجه چین فعالیت می‌کند.
برچسب ها: بشار اسد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها