به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۹ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : ۴۵۶۴۱۷

تهدید‌ها علیه ایران چه زمانی تمام می‌شود؟

تهدید‌ها علیه ایران چه زمانی تمام می‌شود؟
گروه سیاسی: معاون سیاسی وزیر امور خارجه درباره روابط ایران با کشور‌های همسایه گفت: لازمه خروج آمریکا از منطقه این است که یک پیوند برادرانه و دوستانه با کشور‌های همسایه داشته باشیم و این یک تصمیم راهبردی دولت ایران است.
به گزارش ایسنا، علی باقری،  درباره دیپلماسی عمومی و رابطه انتخابات و دیپلماسی عمومی، گفت: مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی استقلال بوده و استقلال در تعریف حضرت آقا در بیانیه گام دوم انقلاب، آزادی عمل کشور در عرصه خارجی، صیانت کشور از تحمیل زورگویی‌ها است و این استقلال گزاره‌ای است که هیچ‌کسی در مورد آن شک و شبهه‌ای ندارد؛ حتی دشمنان مردم ما هم به این نکته اذعان دارند که ایران در طول این سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی با صلابت توانسته استقلالش را حفظ کند.
وی با اشاره به اینکه هنر اصلی انقلاب اسلامی در این است که در عین حفظ استقلال توانسته پیشرفت را در عرصه‌های مختلف محقق کند، گفت: اینجاست که باز می‌بینیم حضرت آقا در بیانیه گام دوم تصریح می‌فرمایند که «استقلال به معنی محصور کردن اقتصاد و سیاست خارجی در مرز‌های جغرافیایی نیست»؛ پس استقلال و پیشرفت در سایه استقلال دو گزاره‌ای مهمی هستند که دو نقطه نورانی و برجسته انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند.
باقری در ادامه با بیان اینکه هم نقش مردم و هم مجلس در نهادینه کردن و تعیین چارچوب و الگوی پیشرفت بسیار اساسی است، ادامه داد: وقتی که مردم در صحنه انتخابات حضور پیدا می‌کنند، به معنی این است که مردم‌سالاری اسلامی زنده است؛ مردم با نشاط در تعیین سرنوشت خودشان نقش‌آفرین هستند و این جا است که بازدارندگی در مقابل دشمنان ایجاد می‌کند.
به گفته معاون سیاسی وزیر امور خارجه، ایران یک گوهر است؛ بعضی وقت‌ها از من می‌پرسند که تهدید‌ها علیه ایران چه زمانی تمام می‌شود، پاسخ من به‌عنوان دیپلمات این است که ما، چون یک گوهر داریم، تهدید در مقابلش وجود دارد، اما اگر چیزی نداشته باشی قاعدتا کسی هم کاری ندارد؛ لذا هنر این نیست که بگوییم تهدیدی وجود ندارد؛ هنر این است که بگوییم توانستیم در مقابل تهدید‌ها بازدارندگی ایجاد کنیم.
وی درباره حضور و نقش‌آفرینی مردم در عرصه انتخابات نیز اظهار کرد: این امر می‌تواند بازدارندگی را تثبیت کند؛ شاید کسی فکر کند آیا با یک رای این اتفاق می‌افتد؟ بله، تجمیع ظرفیت‌ها در سطح ملی این پیام را به دشمن می‌دهد که ملت ایران هنوز پای استقلال ایستاده است؛ استقلال پروژه‌ای نبوده که در سال ۱۳۵۷ به نتیجه برسد؛ استقلال یک فرایند است که ما باید در قبال آن نقش‌آفرین باشیم.
 
برچسب ها: انتخابات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها