به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۶:۵۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۸ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۴۵۶۴۹

دولت‌ها نباید اسم‌ها را حذف کنند

گروه فرهنگ وهنر: مریم صباغ‌زاده گفت: دولت‌ها نباید تاریخ و فرهنگ را دستخوش تغییر کنند و موجباتی را فراهم آورند که برخی از اسامی از دایرة‌المعارف‌ها حذف و صحبت کردن در مورد برخی جرم تلقی شود.
دولت‌ها نباید اسم‌ها را حذف کنند
این نویسنده با اشاره به نگارش رمان اندوه فراموشی گفت: اندوه فراموشی به نوعی به سرگذشت موسیقی و شعر معاصر ایران می‌پردازد. او با انتقاد از اینکه چرا با تغییر دولت‌ها بخشی از فرهنگ و هنر دستخوش دگرگونی می‌شود، گفت: من به عنوان عضو کوچکی تلاش کرده‌ام تا این موضوع را محقق سازم که: به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل وگر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم.

صباغ‌زاده این روزها همچنین مشغول نگارش مجموعه هفت‌جلدی کوچه‌هاست که درباره آن گفت: این هفت‌جلدی ویژه کودکان و نوجوانان نوشته شده است و به دلیل بی‌اخلاقی‌هایی که بعضا در حوزه نشر به چشم می‌خورد از ارائه توضیحات بیشتر در این زمینه فعلا معذورم. گلوله بزرگ نخ یکی از آخرین کارهای منتشرشده این نویسنده است که در بیست‌وهفتمین نمایشگاه کتاب تهران از سوی انتشارات ساز و کار راهی بازار شد.

صباغ‌زاده گفت: این اثر کودکانه تک‌داستانی است که از ویژگی‌های ممتاز آن تکنیک به‌کاررفته در کار تصویرگری آن است که تماما با کمک گلوله کاموا صورت گرفته است. او افزود: گلوله بزرگ نخ تک‌داستانی است که به پیوند سنت و مدرنیته می‌پردازد. من در زمره افرادی هستم که به شدت از ابزارهای نوین همچون فیس‌بوک و وایبر استفاده می‌کنم اما در عین حال معتقدم که باید سنت‌ها را حفظ کرد و از این حیث شاید بتوان من را خواهر قیصر امین‌پور در آشتی سنت و مدرنیته دانست.

این نویسنده گفت: گلوله بزرگ نخ داستان دخترکی است که مادربزرگش از اول بهار برای او لباس می‌بافد. گلوله نخ همان‌طور که به این طرف و آن‌طرف می‌رود سه نسل را به هم پیوند می‌زند. محمدرضا جلیلی هم کار تصویرگری این اثر را بر عهده داشته است.
مرجع : ايسنا