به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۹:۱۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۳۰ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۴۵۷۹۶

کری: به دنبال مشورت و مذاکره با ایرانیم

گروه سياسي: وزیر امور خارجه آمریکادرباره احتمال همکاری ایران و آمریکا درباره حوادث اخیر عراق گفت: ایالات متحده تنها در مشورت و گفت‌وگو با ایران در این باره تمایل دارند و نمی‌خواهند همکاری‌های عملی با ایران داشته باشند.
کری: به دنبال مشورت و مذاکره با ایرانیم
جان کری گفت: آنچه که من اعلام می‌کنم مبنی بر اینکه ما تنها تمایل گفت‌وگو و مذاکره با ایران درباره عراق داریم این است که ایرانیان می‌دانند ما به چه فکر می کنیم و ما نیز می‌دانیم آن‌ها در فکر چه چیزی هستند تنها در اینجا به اشتراک گذاشتن اطلاعات مدنظر است. وی درباره همکاری عملی ایران و آمریکا درباره عراق گفت: ما هنوز در این باره فکر نکردیم و اکنون بر روی میز مطرح نیست. وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه اگر ایران تمایل داشته باشد آیا خواهان همکاری با این کشور هستید پاسخ داد: اجازه دهید که ببینیم ایران آیا تمایل به این کار دارد یا نه. قبل از اینکه شروع به اظهار نظر در این باره کنیم من فکر می‌کنم ما از هرگونه روند سازنده در اینجا استقبال می‌کنیم که بتواند درگیری‌ها را به حداقل رسانده و یکپارچگی کشور را حفظ کند و موجب خروج نیروهای تروریستی شود.

اين در حالي است كه رییس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد که دولت اوباما به هیچ وجه نباید برای دفع وضعیت بی‌ثباتی در عراق با ایران همکاری کند. جان بوینر در اظهاراتی درباره‌ی احتمال همکاری ایران و آمریکا درباره‌ی حوادث اخیر در عراق گفت: دولت اوباما به هیچ وجه نباید در مساله عراق با ایران همکاری کند. وی با در نظر گرفتن احتمال همکاری ایران و آمریکا درباره‌ی عراق گفت که من فقط تصور می‌کنم که دوستان ما در منطقه در این باره چه خواهند گفت و مدعی شد: متحدان ما فکر خواهند کرد که ما به سراغ ایران می‌رویم در حالی که ایرانیان نه تها در سوریه و لبنان بلکه در اسراییل از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند.
مرجع : ايسنا