به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۰۹:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۶ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب : ۴۵۹۵۲۶
ترامپ: اگر من من سر کار بودم نه به اوکراین حمله می‌شد و نه به اسرائیل

نیکی هیلی امروز از کاندیداتوری انصراف می‌دهد

نیکی هیلی امروز از کاندیداتوری انصراف می‌دهد
گروه بین‌الملل: سی ان ان و فاکس‌نیوز گزارش دادند که به گفته منابع آگاه، نیکی هیلی امروز اعلام خواهد کرد که از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری خارج می‌شود.
وال استریت ژورنال، هم از قول افراد آگاه به برنامه‌های نیکی هیلی، خبر داده این نامزد جمهوری‌خواه، صبح امروز به وقت محلی، خروج خود ازرقابت‌های ریاست‌جمهوری آمریکا را اعلام کند. پیش بینی شده، خانم هیلی که در زمان ریاست‌جمهوری ترامپ، نماینده آمریکا در سازمان ملل بود، حامیان خود را به پشتیبانی از دونالد ترامپ تشویق کند. خبرنگاران منتظر سخن‌رانی هیلی هستند. مهم‌ترین سوالی که نیکی هیلی باید به آن پاسخ بدهد این است: آیا از ترامپ حمایت خواهد کرد؟
نیکی هیلی تا این مرحله در ایالت‌های مختلف بین ۱۰ درصد تا نزدیک به نیمی از آرای جمهوری‌خواهان را به دست آورده، و دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات نوامبر در مقابل بایدن، نیاز دارد که بتواند رای دهندگان نیکی هیلی را متقاعد کند که رقابت درون‌حزبی تمام شده و بعد از انصراف هیلی، باید از او حمایت کنند.
در پی برگزاری همزمان انتخابات‌های درون حزبی در ۱۵ ایالت آمریکا، دونالد ترامپ از حزب جمهوری خواه و جوبایدن از حزب دموکرات روز سه‌شنبه موفق شدند اکثریت آرای رقابت‌های درون حزبی را کسب کنند. پیروزهای دونالد ترامپ در انتخابات «سه‌شنبه بزرگ» مسیر او را به عنوان نامزد نهایی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ تا حد زیادی هموار کرد. جو بایدن هم با پیروزی در انتخابات‌ حزب دموکرات‌ در تمامی ایالت‌ها نامزد پیشتاز این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری شد.
دونالد ترامپ پس از پیروزی در جریان انتخابات مقدماتی جمهوریخواهان موسوم به «سه شنبه بزرگ»، از این روز به عنوان روزی فوق العاده یاد کرد. ترامپ خطاب به هوادارانش که در اقامتگاه وی در مار آلاگو در فلوریدا تجمع کرده بودند، گفت: عصری فوق العاده و روزی باورنکردنی بود. ترامپ در جمع ۱۵ ایالت‌ موفق بود و فقط در ایالت ورمانت نتوانست نیکی هیلی را شکست دهد، اما در ۱۴ ایالت دیگر از او پیش افتاد.
ترامپ: اگر من رییس‌جمهور بودم حکومت ایران را آنقدر تحت فشار قرار داده بودیم که فلج شده بودند!
دونالد ترامپ سخنرانی پیروزی‌های بزرگ مقدماتی را با سیاست خارجی شروع کرد و گفت: اگر من سر کار بودم نه به اوکراین حمله می‌شد و نه به اسرائیل و سپس گفت ما حکومت ایران را اینقدر تحت فشار قرار داده بودیم که فلج شده بودند!
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها