به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۴۶۱۴۷۲

چهار جایگاه آزادی برای دربی سال بعد بسته شد

چهار جایگاه آزادی برای دربی سال بعد بسته شد
گروه ورزشی: با اعلام کمیته انضباطی، چهار جایگاه هواداران استقلال و پرسپولیس که نزدیک به پرچم کرنر بوده و اشیاء مختلفی را به درون زمین پرتاب کرده بودند، در دربی‌های سال بعد خالی خواهد بود.به گزارش ورزش سه، اتفاقاتی که در دربی پایتخت رخ داد، برای دو تیم گران تمام شد. در جریان این دیدار بود که بازی چند باری به دلیل پرتاب بطری‌های آب و میوه‌های مختلف از سوی هواداران متوقف شد که طبیعی بود این موضوع با واکنش کمیته انضباطی روبرو شود.
 
در چند مقطع و زمانی‌که بازیکنان پرسپولیس قصد داشتند تا ضربه کرنر را به روی دروازه استقلال پرتاب کنند، انواع و اقسام اشیاء مختلف از سوی هواداران آبی پوش به درون زمین پرتاب شد به نحوی که مهدی ترابی نتوانست ضربه خود را ارسال کنند و وحید کاظمی نیز بازی را متوقف کرد.

این اتفاق برای سروش رفیعی نیز تکرار شد و بازیکنان استقلال از جمله سیدحسین حسینی به سمت تماشاگران رفته و از آنها درخواست کردند تا از پرتاب بطری‌های آب خودداری کنند. اتفاقی که در سمت مقابل نیز تکرار شد ولی پرسپولیسی‌ها به جای بازیکنان استقلال، کمک داور دوم بازی را هدف قرار داده و منجر به مصدومیت او شدند.

این صحنه‌ها از چشم ناظر بازی دور نماند و پس از رسیدن گزارش اتفاقات دربی به گوش کمیته انضباطی، آنها رأی خود را درخصوص حواشی پیش آمده صادر کردند که طی آن، رأی جالب و متفاوتی توسط این کمیته صادر شد به نحوی که در دربی سال بعد، جایگاه‌های دو تیم که به پرچم کرنر دو گوشه زمین نزدیک است، باید بدون حضور تماشاگر برگزار شود.

در واقع دو جایگاه 15 و 16 که متعلق به هواداران استقلال است و از آن سمت نیز بطری آب و میوه به سمت ترابی و رفیعی پرتاب شد، در دربی سال بعد خالی می‌ماند. در سمت مقابل نیز هواداران پرسپولیس در شهرآورد فصل بعد حق نشستن در جایگاه‌های 22 و 23 که نزدیک به پرچم کرنر شمال شرقی استادیوم است را ندارند.

در رأی کمیته انضباطی درخصوص تخلفات استقلال آمده است:
آبی‌ها به دلیل پرتاب اشیا به داخل زمین مسابقه و استفاده از الفاظ توهین آمیز توسط تماشاگران این تیم و طبق ماده 86، این باشگاه 500 میلیون جریمه شده و هواداران استقلال نیز در دو دربی رفت و برگشت سال بعد، حق نشستن در جایگاه‌های 15 و 16 را ندارند.

در سمت مقابل و درخصوص رأی این کمیته درباره باشگاه پرسپولیس نیز ذکر شده است:
به دلیل پرتاب اشیا به داخل زمین مسابقه و استفاده از الفاظ توهین آمیز توسط تماشاگران سرخ پوش و طبق ماده 86، این باشگاه 500 میلیون جریمه شده و هواداران پرسپولیس نیز در دو دربی رفت و برگشت سال بعد، حق نشستن در جایگاه‌های 22 و 23 را ندارند.
برچسب ها: دربی پایتخت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها