به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۰۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۰۷ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۴۶۲۳۵۰

متلک محمد احمدزاده به امیر قلعه‌نویی

متلک محمد احمدزاده به امیر قلعه‌نویی
گروه ورزشی:محمد احمدزاده پیشکسوت تیم ملوان و از مهاجمان گلزن فوتبال ایران در دهه ۶۰، درباره وضعیت تیم ملی ایران در مقطع فعلی، مصاحبه ای انجام داد که در ادامه می خوانید:

*از بازی با ترکمنستان بیشتر از این هم نمی‌شود انتظار داشت و از قبل هم مشخص بود که ایران در بازی خانگی‌اش برنده خواهد شد. تیم ملی نتیجه گرفت، چون مثل همیشه نتیجه برای تیم ملی فوتبال ایران مهم است. وقتی بازیکنان جوان و کم‌تجربه را در دیدار با ترکمنستان استفاده نکردند، در دیدار با ازبکستان هم به نفرات جوان‌تر میدان نخواهد رسید.

*متأسفانه هنوز کادرفنی تیم ملی افکار قدیمی دارند و این تفکرات حداقل برای چند دهه قبل است. سال‌هاست این تفکرات در فوتبال ایران وجود دارد و به نظرم این افکار قدیمی با این کادرفنی، تغییری نخواهد کرد. نهایتاً ما فقط آرزو می‌کنیم تا شرایط تیم ملی خوب شود و از نتیجه‌گرایی دربیایند تا تیمی درست کنند که آینده فوتبال ایران ضمانت شود.

*شرایط فوتبال ایران مسیر خوبی ندارد چون این مجموعه‌ای که سر کار حضور دارند ثابت کرده‌اند که دنبال بالا بردن و ارتقای رزومه خودشان هستند و هیچ اتفاقی برای رشد فوتبال ایران رخ نخواهد داد. ما که از بیرون فوتبال ملی را می‌بینیم آنچنان حس امیدواری نداریم که آینده فوتبال ایران رو به پیشرفت باشد.

*تیم ملی ایران مطمئناً با داشته‌های فعلی خودش به جام جهانی ۲۰۲۶ راه پیدا خواهد کرد، اما در این رقابت‌ها آنچنان موفقیت چشمگیری به دست نمی‌آورد. فدراسیون فوتبال و شخص امیر قلعه‌نویی با همدیگر تصمیماتی را می‌گیرند که به هیچ عنوان استفاده از بازیکنان جوان در تفکرات‌شان نیست و از تصمیمات منسوخ شده عقب‌نشینی نمی‌کنند.

*حُسن تیم ملوان این است که تمام بازیکنانش در یک سطح هستند و ستاره‌ای که به تنهایی بتواند تیم را بالا بکشد، ندارد. اما تیمی که بین ۵ تیم اول جدول لیگ برتر است، نمی‌شود دعوت شده‌ای به تیم ملی فوتبال ایران نداشته باشد. ملوانی که خودش را تا اینجای فوتبال ایران بالا کشیده، حتماً بازیکن شایسته‌ای دارد که از سوی کادرفنی، به تیم ملی دعوت شود.
مرجع : خبرورزشی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها