به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۲۱:۵۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۰۴ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۴۶۳۳۵

اصغر هاشمی : مدام آدم دلواپس است!

گروه فرهنگ و هنر: اصغر هاشمی که بیش از 10 سال است، در سینما فعالیت نداشته با اظهار امیدواری از اینکه بتواند امسال فیلمی را کارگردانی کند، گفت: خیلی دلم می‌خواهد فیلم اجتماعی طنز بسازم.
اصغر هاشمی : مدام آدم دلواپس است!
این کارگردان که در سابقه کاری‌اش ساخت فیلم‌هایی چون در آرزوی ازدواج، دو همسفر و مهریه بی‌بی وجود دارد، درباره عدم کار کردنش در سینما طی سال‌های گذشته، علت اصلی آن را نبودن فضای مساعد و بی‌انگیزگی برشمرد و ادامه داد: طی این سال‌ها بیشتر ترجیح دادم فیلم ببینم تا اینکه فیلم بسازم. علاوه بر اینکه جو برای فیلم‌سازی مساعد نبود البته این موضوع به سن و سال هم ربط دارد. وی افزود: در قدیم به تنها چیزی که فکر نمی‌کردیم مانع بود اما سن که بالا می‌رود آدم محتاط می‌شود و جوانب کار را بیشتر می‌بیند.

این کارگردان با بیان اینکه به دنبال فیلمنامه مناسبی برای کار کردن است، گفت: در قدیم خودم فیلمنامه می‌نوشتم اما من علاقه‌مند به سینمای نو رئالیسم هستم و دوست دارم در آثارم نقد اجتماعی داشته باشم که بعد از فیلم دو همسفر به من گفتند، در این حوزه کار نکنم بنابراین سراغ فیلم‌هایی رفتم که فضایش را دوست نداشتم.

هاشمی ادامه داد: البته به نظر می‌رسد فضا در حال حاضر بازتر شده و راحت‌تر می‌شود کار کرد. اما باز در مجموع معتقدم که شرایط جامعه با گذشته تفاوت زیادی کرده و دیگر نمی‌شود مانند آن زمان کار کرد. مدام آدم دلواپس است تا چه بر سر سرمایه خواهد آمد.

وی تأکید کرد:‌ در حال حاضر مشغول کار بر روی فیلمنامه هستم و اگر آماده شود، امیدوارم برای ساخت اقدام کنیم. فیلم‌های سینمایی روزهای انتظار، زیر بام‌های شهر، گروگان، زندگی، نگین، مجردها و سریال یک مشت پر عقاب دیگر ساخته های اصغر هاشمی هستند. این کارگردان متولد 1332 در کاشان است.
مرجع : ايسنا