به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۲۱:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب : ۴۶۵۸۵۶

 اسرائیل تصمیم به اقدام علیه ایران گرفته است

 اسرائیل تصمیم به اقدام علیه ایران گرفته است
گروه بین الملل: وزیر خارجه انگلیس که به اسرائیل سفر کرده، پس از دیدار با "اسحاق هرتزوگ" رییس جمهور اسرائیل، از تصمیم تل آویو برای پاسخ به حمله تلافی جویانه اخیر ایران به اسراییل خبر داد.
 دیوید کامرون که به همراه همتای آلمانی خود  با اسحاق هرتزوگ دیداری سه جانبه داشت، پس از دیدار خود در جمع خبرنگاران از تصمیم  تل آویو برای اقدام علیه ایران در پی حمله تلافی جویانه بامداد یکشنبه ایران به اسراییل خبر داد.
کامرون گفت: «واضح است که اسراییل علیرغم درخواست انگلیس برای خویشتنداری، تصمیم گرفته است در پاسخ به حمله ایران اقدام کند. »هرتزوگ نیز در جمع خبرنگاران از بریتانیا و آلمان به خاطر آنچه که «ایستادگی قوی در کنار اسراییل در مواجهه با حمله ایران» خواند، تشکر کرد.رسانه‌های انگلیس گزارش داده اند که کامرون برای متقاعد کردن مقامات اسراییل به منظور عدم واکنش علیه ایران یا دستکم واکنشی محدود، به تل آویو سفر کرده است.
در همین حال نخست وزیر اسرائیل گفت در دیدار با وزرای خارجه بریتانیا و آلمان گفته است که اسرائیل «حق محافظت از خود را محفوظ می‌دارد.»
بنیامین نتانیاهو پس از دیدار با دو دیپلمات میهمان، خطاب به کابینه گفت که «همه نوع پیشنهادات و توصیه‌ها» از سوی متحدان این کشور به او ارائه شده است.
بر اساس بیانیه‌ای که دفتر وی منتشر کرد، او گفت «با این حال، من همچنین می‌خواهم توضیح دهم: ما خودمان تصمیمات‌مان را خواهیم گرفت.»همچنین آنالینا بربوک، وزیر خارجه آلمان،  به بنیامین نتانیاهو گفت که در موقعیت شکننده کنونی خاورمیانه «همه باید محتاطانه و مسئولانه» رفتار کنند.
بربوک،  گفت: «منطقه نباید به وضعیتی برسد که نتیجه آن کاملاً غیرقابل پیش‌بینی باشد.»
دیوید کامرون و آنالینا بربوک وزیران امور خارجه بریتانیا و آلمان  قرار است پس از سفر به اسرائیل، برای شرکت در نشست وزرای خارجه گروه هفت کشور صنعتی به ایتالیا سفر کنند. موضوع نشست گروه هفت رویدادهای خاورمیانه از جمله تحریم‌های احتمالی علیه برنامه موشکی ایران و خطر قحطی در غزه خواهد بود.
دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا که گفته برای ابراز همبستگی با اسرائیل به این کشور سفر کرده، درباره بحران میان ایران و اسرائیل گفت: «ما نظرمان را درباره قدم بعدی گفته‌ایم، اما اسرائیل کشوری مستقل است و برای خودش تصمیم می‌گیرد. امیدواریم واکنش اسرائیل همان‌قدر که سخت است هوشمندانه باشد تا حداقل تاثیر در تشدید این درگیری را داشته باشد.»
متحدان غربی اسرائیل از این کشور خواسته‌اند در برابر حمله صبح یکشنبه ایران خویشتنداری به خرج دهد و از پاسخ نظامی و تشدید درگیری خودداری کند. 

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها