به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۰۸ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب : ۴۶۶۸۵

پردرآمد‌ترین مربیان جام جهانی فوتبال

گروه ورزشي: فابیو کاپلو و روی هاجسون، سرمربیان تیم فوتبال روسیه و انگلستان بالا‌ترین دستمزد را برای هدایت این دو تیم در مسابقات جام جهانی سال جاری در برزیل دریافت می‌کنند.
پردرآمد‌ترین مربیان جام جهانی فوتبال
روزنامه بریتانیایی «دیلی می‌ل» آنلاین در گزارشی به پردرآمد‌ترین سرمربیان تیم‌های فوتبال در رقابت‌های جام جهانی امسال می‌پردازد. ۹ نفر از این سرمربیان که تیمشان را در تصاحب بزرگ‌ترین جایزه رقابت‌های جهانی این ورزش سرپرستی می‌کنند، دستمزدی بیشتر از دو میلیون یورو به خانه می‌برند. سایت «رفرنس» بلژیک نیز در این مورد نوشته در میان ۳۲ تیم ملی حاضر در قابتهای جام جهانی سال جاری، فابیو کاپلوی ایتالیایی، سرمربی جدید تیم ملی روسیه با دستمزد سالانه ۸ میلیون و ۳۶۰ هزار یورو پردرآمد‌ترین مربی و در مقام دوم، روی هاجسون، سرمربی تیم ملی انگلستان با چهار میلیون و ۳۷۱ هزار یورو قرار دارد.

با این حال در مقایسه با استاندارد‌های دست و دلبازانه اتحادیه فوتبال انگستان، دستمزد روی هاجسون بالا‌ترین دستمزد مربی تیم ملی کشور نیست. «دیلی می‌ل آنلاین» با انتشار فهرستی از درآمد مربیان تیم‌های مختلف، می‌نویسد کاپلو با فاصله زیاد نسبت به روی هاجسون نفر دوم فهرست، دو برابر او دستمزد می‌گیرد. کاپلو در ازای دو سال مربیگری تیم روسیه ۱۶ و نیم میلیون یورو نصیبش می‌شود.

بر اساس این فهرست، سزار پرداندلی ایتالیایی با سه میلیون و ۲۱۶ هزار یورو و لوییس فیلیپ اسکولاری مسرربی برزیل با دو میلیون و ۹۵۷ هزار یورو مقام سوم و چهارم را دارند. مربی تیم سوئیس با دو میلیون و ۷۸۶ هزار یورو در رده پنجم، کمی پر درآمد‌تر از یوآخیم لوو همتای آلمانی سرمربی تیم ملی کشورش با دو میلیون و ۶۸۰ هزار یورو است.

مقام هفتم این فهرست به وینست دلبوسکه سرمربی تیم اسپانیا با دو میلیون و ۵۱۹ هزار یورو دستمزد سالانه تعلق گرفته است. در این میان کارلوس کی‌روش پرتغالی، سرمربی تیم ملی ایران با دستمزد سالانه یک میلیون و ۵۶۱ هزار یورو در رتبه سیزدهم قرار گرفته است. اما در میان ملیت مربیان، آلمانی‌ها با هدایت چهار تیم ملی آلمان، سوئیس و آمریکا و کامرون در جام جهانی امسال صدرنشین هستند. بعد از آلمانی‌ها، سه ایتالیایی فوتبالیست‌های تیم ملی ایتالیا، ژاپن و روسیه را هدایت می‌کنند.

سه آرژانتینی (مربی تیم شیلی، کلمبیا، آرژانتین) سه پرتغالی (مربی تیم ایران، پرتغال یونان)، سه کلمبیایی که هیچکدام هدایت تیم کشورشان را بدست ندارند (هندوراس، اکوادور و کاستاریکا) مرییان تیم‌های رقابت کننده هستند. از میان ۳۲ تیم ملی فوتبال، ۱۸ مربی تیم ملی کشورشان و چهارده تای دیگر تیم‌های خارجی یا غیر از کشور خودشان را سرپرستی می‌کنند.

در ادامه این گزارش آماری «دیلی می‌ل آنلاین» آمده است که پنج مربی با پایین‌ترین دستمزد توسط تیم ملی کشور خودشان استخدام شده‌اند. می‌گل هره‌را، سرمربی تیم ملی مکزیک در ازای دریافت دستمزد سالانه ۱۵۶ هزار یورو و در مقام بالا‌تر از او در قعر جدول، مربی تیم غنا، و بالا‌تر از آن مربیان تیم‌های کرواسی، بوسنی و نیجریه قرار دارند.

درآمد نیکو کواچ مربی تیم کروواسی نزدیک‌ترین درآمد سالانه به متوسط در آمد شهروندان معمولی کشورش است. بر اساس آمار سازمان ملل متحد، درآمد سرانه سالانه نیکو کواچ ۲۰۲ هزار یورو است که ۱۹ برابر درآمد متوسط سالانه مردم کرواسی محسوب می‌شود. بیشترین فاصله بین درآمد مربی تیم ملی با درآمد سرانه شهروندان کشور، به مربی فرانسوی تونسی‌تبار تیم ساحل عاج با ۷۷۲ هزار یورو تعلق دارد. درآمد او ۷۹۵ برابر درآمد متوسط در کشور ساحل عاج است. مقام دوم اختلاف فاحش بین در آمدبین مربی و درآمد سرانه، برای فابیو کاپلو گزارش شده است. او ۷۶۳ برابر دستمزد متوسط در روسیه دریافت می‌کند.