به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۳ - ۱۶:۲۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۴۶۷۷۹۶

پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره

پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره
گروه اقتصادی:در پی بارش‌های اخیر سد شهید قنبری آذربایجان غربی، سد جگین در هرمزگان، سد ایلام، سدهای ماشکید علیا، خیرآباد، زیردان و پیشین در سیستان‌وبلوچستان، سدهای آزاد و قشلاق در کردستان، سد رودبار لرستان و سد کوثر در کهگیلویه و بویراحمد به‌طور کامل پُر شدند.

به گزارش بازار،در ۲۱۸ روز ابتدایی سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳) در مجموع ۲۶ میلیارد و ۵۷۰ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ایران شده که نسبت به ورودی ۲۹ میلیارد و ۳۰ میلیون مترمکعبی آب به سدها در مدت مشابه سال آبی گذشته، کاهشی ۸درصدی داشته است.

همچنین در این مدت، به‌منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست‌محیطی، ۱۶ میلیارد و ۶۹۰ میلیون مترمکعب آب از سدهای کشور رهاسازی شده است که نسبت به خروجی ۱۶ میلیارد و ۵۲۰ میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، رشدی یک‌درصدی را نشان می‌دهد.

در زمان حاضر با وجود ۳۱ میلیارد و ۵۶۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سدهای کشور، ۶۴ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۳۶ درصد این ظرفیت خالی است.میزان ذخایر آبی سدها در روز هشتم اردیبهشت ۱۴۰۲ بالغ بر ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب بود، که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده برابری میزان ذخایر سدها با روز مشابه سال قبل است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها