به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۹:۰۰
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۰۹ ساعت ۰۱:۳۲
کد مطلب : ۴۶۸۰۰

ظاهرا قاضی صدام توسط داعش اعدام نشد

گروه بين الملل: اخيرا شایعاتی درباره اینکه داعش قاضی دادگاه صدام در سال 2006 میلادی را اعدام کرده، بر سر زبان‌ها افتاده بود اما ظاهرا اين خبر دروغ بود.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، به نوشته روزنامه دیلی بیست، 29 ژانویه سال 2006 میلادی رئوف رشید عبدالرحمان، ریاست جلسه دادگاه صدام، دیکتاتور پیشین عراق و دیگر متهمان را به عهده داشت. این پرونده شامل جنایاتی بود که دولت صدام علیه غیرنظامیان در دجیل مرتکب شده بود.

رئوف رشید عبدالرحمان در سال 1963 میلادی از دانشگاه حقوق بغداد فارغ التحصیل شده و سپس به عنوان وکیل در بغداد و شهر سلیمانیه فعالیت کرد و در سال 1996 میلادی به عنوان قاضی ارشد دادگاه استیناف کردستان منصوب شد، در همین دوران وی به عنوان وزیر دادگستری منطقه کردستان عراق انتخاب شد. در حال حاضر وی بازنشسته شده و زندگی آرامی دارد که بیشتر اوقات را با خانواده خود سپری می‌کند و از چیزهایی که همیشه در زندگی دوست داشته، لذت می‌برد.

قاضی رئوف زنده است و در آسایش، سلامتی و امنیت کامل زندگی می‌کند. گزارش‌ها درباره قتل وی به دست شبه‌نظامیان دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش" کاملا ساختگی و دروغ بوده است.
اعدام ساختگی و دروغین قاضی رئوف اقدامی برای مرتبط کردن این مساله با درگیری‌های فرقه‌ای در عراق است. این اقدام با هدف تشدید اختلافات سیاسی و قومی صورت گرفته است.