به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۰۹ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۴۶۸۰۱

سوارز ۸ بازیکن را گاز گرفته نه ۳ بازیکن را!

گروه ورزشي: در ادامه موج انتقادآمیزی که رسانه‌های انگلیسی علیه مهاجم اروگوئه‌ای لیورپول به راه انداخته‌‌اند، یک روزنامه در این کشور ادعای عجیبی را درباره این بازیکن ۲۷ ساله مطرح کرده است.
سوارز ۸ بازیکن را گاز گرفته نه ۳ بازیکن را!
روزنامه دیلی‌استار ادعا کرده است که جنجال اخیر لوئیس سوارز، مهاجم تیم ملی اروگوئه برای گاز گرفتن شانه جورجیو کیه‌لینی،‌ مدافع تیم ملی ایتالیا برخلاف آنچه که همه رسانه‌ها اعلام کرده‌‌اند، برای هشتمین بار در حرفه او رخ داده است نه سومین بار. سوارز که به خاطر این حرکت ناشایست خود چهار ماه از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال محروم شده است، دو فصل پیش بازوی برانیسلاو ایوانوویچ، مدافع چلسی را گاز گرفته بود و پیش از آن هم در سال 2010 زمانی که برای آژاکس توپ می‌زد، گردن عثمان باکال، بازیکن پی‌اس‌وی آیندهوون را جوید.

این سه اتفاق اما طبق ادعای دیلی‌استار حتی نیمی از مواردی که سوارز بازیکنان حریف را گاز گرفته،‌ محسوب نمی‌شود. طبق اعلام این نشریه انگلیسی، سوارز 27 ساله، گاز گرفتن بازیکنان حریف را از چندین سال پیش و ابتدای دوران حرفه‌ای بازیگری‌اش،‌ زمانی که برای تیم ناسیونال مونته‌ویدئوی اروگوئه بازی می‌کرد، آغاز کرده است.

دیلی‌استار به نقل از یک منبع آگاه که نامش فاش نشده،‌ نوشته است: فیفا برای اعمال محرومیت چهار ماهه سوارز تنها گاز او از کیه‌لینی و دو گاز قبلی‌اش در لیورپول و آژاکس را در نظر نگرفته است. موارد مشابه دیگری هم در سال‌های ابتدایی دوران بازیگری سوارز بوده‌ است. کسانی که شاهد آن موارد بوده‌اند فیفا را در جریان جزئیاتش گذاشته‌اند.

این منبع ناشناس ادامه داد: پنج مورد دیگر از گاز گرفته شدن بازیکنان اروگوئه‌ای توسط سوارز به به فیفا گزارش شده است موضوعی تا الان به خواسته سران فوتبال اروگوئه رسانه‌ای نشده بود، چون آنها نمی‌خواستند کسی بفهمد که ستاره کشورشان چه نقصی دارد. نکته جالب در مورد صحنه‌‌‌هایی که سوارز بازیکنان حریف را گاز گرفته این است که در هیچکدام از آنها داور بازی متوجه اقدام زشت او نشده است.