به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۰۱:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۴۶۸۱۷۵

پلیس امارات ۳ ملی‌پوش ایرانی را بازداشت کرد

پلیس امارات ۳ ملی‌پوش ایرانی را بازداشت کرد
گروه ورزشی: تیم ملی بوکس کشورمان که در راه آماده‌سازی برای حضور در مرحله دوم گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس هفته گذشته در تورنمنت بین‌المللی بوکس قرقیزستان حاضر شده بود، در مسیر بازگشت به کشورمان با اتفاقی مواجه شد که پای پلیس امارات را به ماجرا باز کرد. اقدام عجیب و دور از انتظار سه ملی‌پوش بوکس ایران در فرودگاه امارات درنهایت باعث ورود پلیس این کشور به ماجرا و بازداشت سه ملی‌پوش کشورمان برای ساعاتی شد. ( گفته می شود این ۳ ملی پوش همراه خود موارد ممنوعه را داشتند)
 
اتفاقی که باعث شد مربیان تیم ملی با حسین رحمتی، مدیر تیم‌های ملی بوکس در تهران تماس گرفته و درنهایت با پیگیری او این مشکل حل شود و تیم ملی کشورمان روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه به کشورمان بازگشت. البته این اتفاقات تنها حواشی تیم ملی بوکس در تورنمنت بیشکک نبود؛ چراکه علی حبیبی‌نژاد، ملی‌پوش وزن ۶۳.۵ کیلوگرم تیم ملی نیز در اتفاقی عجیب به دلیل اشتباه فونتس، مربی کوبایی تیم ملی از دور مسابقات کنار رفت. تیم ملی بوکس در شرایطی به این مسابقات اعزام شد که به دلیل طوفان و سیل امارات، فونتانا سرمربی کوبایی تیم ملی و برخی از ملی‌پوشان موفق به حضور در مسابقات نشدند و درنهایت ۷ بوکسور با هدایت فونتس و مهدی طلوتی در مسابقات حاضر شدند.

طبق برنامه مسابقات، علی حبیبی‌نژاد باید روز جمعه 31 فروردین ماه در دور نخست به مصاف کولتایف‌ از قرقیزستان می‌رفت اما اشتباه فونتس در یادداشت زمان مسابقه باعث شد تا تیم ملی در شرایطی در سالن مسابقات حاضر شود که ساعت مسابقه حبیبی‌نژاد و حریفش به پایان رسیده بود و داوران به دلیل عدم حضور بوکسور کشورمان، دست حریفش را بالا ببرند. بعد از این اشتباه عجیب از سوی کادرفنی تیم ملی، در توجیه عدم مبارزه حبیبی‌نژاد عنوان شد او به دلیل خستگی در رینگ حاضر نشده تا از مصدومیت احتمالی‌اش جلوگیری شود.

اتفاق عجیبی که باعث شد با وجود هزینه‌های بسیار بالا در اعزام ملی‌پوشان، یکی از نفرات اصلی تیم ملی قبل از حضور در مرحله آخر گزینشی المپیک 2024 شانس حضور در یک رویداد تدارکاتی را از دست بدهد. این درحالی است که قبل از انتخاب فونتس به‌عنوان مربی تیم ملی بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان بوکس کشورمان اعتقاد داشتند که این مربی با وجود کوبایی بودن هیچ رزومه مربیگری بین‌المللی و قابل توجهی ندارد و تنها به‌عنوان مربی در سطح مدارس و دانشگاه‌ها کار کرده است. انتقاداتی که با اتفاقات اخیر به خوبی اثبات شد و بی‌تجربگی فونتس را ثابت کرد.
مرجع : خبرورزشی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها