به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۰۹ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : ۴۶۸۲۹

رونمایی از تندیس "حافظ" در آستارا

گروه فرهنگي: تندیس «حافظ» شاعر پرآوازه ایرانی، به عنوان چهارمین تندیس مشاهیر شعر و ادب کشور در یکی از تقاطع‌های بندر مرزی آستارا رونمایی شد.
رونمایی از تندیس "حافظ" در آستارا
علی کوهی، شهردار بندر مرزی آستارا با تأکید بر اینکه، این شهر مرزی و بندری از سالیان گذشته تاکنون با دارا بودن آمار بالای باسوادی، به عنوان یک شهر فرهنگی در منطقه شمال و شمال غرب کشور شناخته شده است، خاطرنشان کرد: با نصب تندیس مشاهیر و بزرگان کشور در این منطقه گردشگرپذیر می‌توانیم پیام های بسیاری را به بازدیدکنندگان داخلی و خارجی منتقل کنیم. وی با اشاره به اینکه ساخت و نصب این تندیس از مصوبات شورای اسلامی شهر دوره سوم بوده که با حمایت‌های شواری اسلامی شهر در دوره چهارم محقق شده است، افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده درصدد هستیم تا با مشارکت شورای اسلامی هر سال یک تندیس از بزرگان علم، فرهنگ و هنر را در میادین، تقاطع‌ها و یا معابر عمومی نصب کنیم.

کوهی، هزینه ساخت مجسمه «حافظ» و فضای سبز محیط پیرامون آن را 300 میلیون ریال عنوان کرد و توضیح داد: این پیکر نیم تنه، توسط «وحید عابد» هنرمند نقاش و پیکر تراش آستارایی، طراحی و ساخته و در احداث محیط پیرامون آن از معماری بومی و سنتی بندر مرزی آستارا الگوبرداری شده است. وی ادامه داد: جنس این مجسمه از بتن گلاسه بوده و در آینده‌ای نزدیک زندگینامه و یک شعر از حافظ در جوار این تندیس در تقاطع خیابان حافظ به امام نصب خواهد شد.

شهردار آستارا اضافه کرد: همزمان با جشن صدمین سالگرد تأسیس مدرسه تاریخی حکیم نظامی در سال 1387، تندیسی سه متری از «حکیم نظامی گنجوی»، شاعر پارسی گوی در تقاطع خیابان قدیمی حکیم نظامی به خیابان فارابی نصب شده که مورد استقبال فرهنگ دوستان قرار گرفته است. پیش از این با همت اداره آموزش و پرورش پیکر «سعدی» و «شهریار» دو شاعر بزرگ از دیار شیراز و تبریز به همراه دو شعر معروف از آنها در ورودی اداره آموزش و پرورش شهرستان آستارا نصب شده است.
مرجع : ايسنا