به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۹:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۴۶۸۸۹۴

سامانه بارشی،این هفته مهمان این استان‌هاست

سامانه بارشی،این هفته مهمان این استان‌هاست
گروه جامعه:پیش‌بینی سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) بارش باران بهاری به شکل رگبار پراکنده در ارتفاعات البرز شرقی و شمالی، برخی نقاط شمال و غرب و برخی نقاط نیمه شمالی سیستان و بلوچستان اتفاق می‌افتد.
 
کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «ورزش باد و خیزش گرد و خاک امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز نیز پیش‌بینی می‌شود.»فریبا گودرزی افزود: «از روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی از غرب کشور شاهد بارش در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، قزوین، البرز، تهران، غرب سواحل دریای خزر و برخی نقاط اصفهان، بوشهر، فارس، غرب و جنوب یزد خواهیم بود. در این مناطق کاهش دما و وزش بادهای شدید و بارش تگرگ در برخی مناطق نیز پیش‌بینی می‌شود.»
 
شدت بارش باران برای روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) در استان‌های کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی و زنجان خواهد بود. هشدار نارنجی صادر شده نیز برای روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه شمال قزوین را دربرمی‌گیرد.

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی آثار منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. به گفته گودرزی، بارش باران تا روزهای پایانی هفته ادامه دارد.امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) شرق دریای عمان و دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) شرق دریای عمان و غرب خلیج‌فارس مواج و متلاطم است. دریای خزر نیز تا روز چهارشنبه (۱۹ اردیبشهت) مواج است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها