به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب : ۴۶۹۰۸۷

وارن بافت ۱۳ درصد از سهامش در اپل را فروخت

وارن بافت ۱۳ درصد از سهامش در اپل را فروخت
گروه فناوری: هلدینگ برکشر هاتاوی متعلق به وارن بافت، در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ حدود ۱۳ درصد از سهام خود را در اپل فروخت. با وجود این فروش که شامل ۱۱۵ میلیون سهم می‌شود، بافت همچنان بر وفاداری خود به اپل تأکید می‌کند. در همین حال، تیم کوک که روز شنبه برای شرکت در نشست سالانه‌ی برکشر به اوماها سفر کرده بود، از باور بافت به اپل تمجید کرد.
طبق گزارش CNBC، گزارش درآمد سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ برکشر نشان می‌دهد که ارزش سهام این شرکت در اپل اکنون به ۱۳۵٫۴ میلیارد دلار می‌رسد که نشان‌دهنده‌ی حدود ۷۹۰ میلیون سهم است.
اپل همچنان با اختلاف فراوان بزرگ‌ترین سهام تحت مالکیت برکشر محسوب می‌شود. بافت در نشست سالانه‌ی برکشر هاتاوی از اپل تمجید کرد و گفت سازنده‌ی گوشی آیفون حتی کسب‌وکار بهتری از دو سهام بزرگ دیگر این هلدینگ، یعنی امریکن اکسپرس و کوکاکولا است.
بافت به سهام‌داران اطمینان داد فقط درصورتی‌که اتفاق چشمگیری رخ دهد، تخصیص سرمایه را به‌طور واقعی تغییر خواهد داد و درحال‌حاضر، اپل را به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری خود حفظ خواهد کرد.
بافت جزئیات خاصی از دلیل برکشر برای فروش ۱۳ درصدی سهام اپل در این سه‌ماهه ارائه نکرد. او تلویحاً اشاره کرد که اقدام مذکور برای افزایش سهام نقدی در راستای اهداف مالیاتی انجام شده است.
برکشیر در سال ۲۰۲۰ تعداد ۱۰ میلیون سهم اپل خود را فروخت و بافت بعداً اعتراف کرد که این تصمیم احتمالاً اشتباه بوده است. این هلدینگ در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۳ حدود ۱ درصد از سهام اپل خود (حدود ۱۰ میلیون سهم) را فروخت؛ بنابراین، این دومین سه‌ماهه‌ی متوالی محسوب می‌شود که هلدینگ مذکور بخشی از سهامش را در اپل می‌فروشد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها