به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۰:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۴۶۹۵۳۳

 بازگشت ناو هواپیمابر آیزنهاور به دریای سرخ

 بازگشت ناو هواپیمابر آیزنهاور به دریای سرخ
گروه بین الملل: یک مقام آمریکا  گفت که ناو هواپیمابر آیزنهاور پس از یک وقفه و به خاطر تداوم حملات حوثی‌ها بار دیگر به دریای سرخ بازگشته است.
این مقام دفاعی ایالات متحده  گفته است، ناو هواپیمابر آیزنهاور ۲۶ آوریل (هفتم اردیبهشت) با عبور از کانال سوئز برای «ماموریتی» سریع به شرق مدیترانه رفت.
طبق این گزارش، ناو هواپیمابر آیزنهاور در روزهای اخیر به دریای سرخ بازگشته است.
این مقام دفاعی آمریکایی تصریح کرده است که حوثی‌ها از زمان آغاز حملات خود در روز ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) سال گذشته تاکنون ۱۴۰ حمله به دریای سرخ و خلیج عدن انجام داده‌اند.
در همین حال، فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، اعلام کرد، سه پهپاد از مناطق تحت کنترل  حوثی‌ها بر فراز خلیج عدن پرتاب شد، که یکی از سوی نیروهای آمریکا و دیگری به وسیله یک کشتی ائتلاف تحت رهبری آمریکا منهم شد و سومی در دریا سقوط کرد.
حملات حوثی‌ها به مسیر کشتی‌رانی بین‌المللی در دریای سرخ باعث شده است که حمل و نقل جهانی از طریق کانال سوئز دچار اختلال شود و شرکت‌های کشتی‌رانی را مجبور کرده است که مسیرهای طولانی‌تر و گران‌تری را در اطراف جنوب آفریقا انتخاب کنند.
در یکی از حملات مرگبار به کشتی‌رانی بین‌المللی در دریای سرخ در اسفندماه گذشته سه خدمه کشتی‌ باری «ترو کانفیدنس»،شامل دو فیلیپینی و یک ویتنامی کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند. این نخستین بار بود که حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها در یکی از شلوغ‌ترین مسیرهای دریایی جهان کشته بر جای گذاشت.
کشتی روبی‌مار، متعلق به بریتانیا، نیز اسفندماه گذشته در پی حمله حوثی‌ها در دریای سرخ غرق شد. این کشتی فله‌بر که حامل ۲۱ هزار تن متریک کود بود در مسیر آب‌های کم‌عمق میان یمن و اریتره تردد می‌کرد که مورد هدف حوثی‌ها واقع شد.
حوثی‌ها که کنترل پایتخت یمن و بیشتر مناطق پرجمعیت این کشور را در دست دارند، چند ماه است با به دلیل حمایت از مردم فلسطین در برابر حملات اسرائیل، حمله به کشتی‌های مرتبط به اسرائیل در دریای سرخ را آغاز کرده‌اند. دامنه این حملات سپس به سایر کشتی‌ها نیز گسترش یافت.


 
برچسب ها: دریای سرخ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها