به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۱۳ - ۲۲:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۴۷۱۵۱۴

با یک لانتیموس پیچیده‌تر طرف هستیم!

با یک لانتیموس پیچیده‌تر طرف هستیم!
گروه فرهنگی:منتقدان حاضر در جشنواره کن به جدیدترین ساخته یورگوس لانتیموس واکنش نشان دادند. این فیلم تا روز گذشته جزو فیلم‌های موفق این دوره جشنواره بوده است.به گزارش صبا، «انواع مهربانی» جدیدترین ساخته یورگوس لانتیموس است که تنها چند ماه بعد از اکران «چیزهای عجیب» به جشنواره کن آمده است. «چیزهای عجیب» فیلم قبلی لانتیموس سال گذشته در جشنواره ونیز و اسکار تحسین‌های زیادی را برانگیخت و بسیاری را مشتاق دیدن جدیدترین ساخته این فیلمساز کرد. لانتیموس در این فیلم بعد از یک وقفه کوتاه در همکاری با افتیمیس فیلیپو دوباره با فیلمنامه نویس هموطنش همراه شده است.

«انواع مهربانی» روایت سه قصه است یکی داستانی که حول مردی می‌گذرد که تلاش می‌کند کنترل زندگی‌اش را در دست بگیرد، داستان دیگر درباره پلیسی است که همسرش شخصی غیرعادی به نظر می‌رسد و داستان دیگر هم درباره زنی است که در پی مردی با توانایی خاص می‌گردد.بازیگران این فیلم اغلب از پروژه قبلی لانتیموس به این اثر آمده‌اند؛ اما آستون، جسی پلمونس، ویلم دفو و مارگارت کوالی گروه بازیگران «انواع مهربانی» را تشکیل می‌دهند.

«انواع مهربانی» که در روز چهارم جشنواره کن به نمایش درآمد و تا به امروز شاید موفق‌ترین فیلم جشنواره به شمار می‌آید، در وبسایت «راتن تومیتوز» از ۲۱ نقد ثبت شده امتیاز عالی ۹۵ درصد را کسب کرده است. در ادامه بخش‌هایی از رویوهای تعدادی از منتقدان دنیا را که در شهر ساحلی کن حضور دارند در مورد این فیلم می‌‌خوانیم.
ساوینا پتکووا منتقد اوراد واچ درباره فیلم تازه لانتیموس نوشت: «عجیب و غریب» واژه‌ای است که تا سرحد مرگ برای توصیف جهان لانتیموس استفاده شده است، اما درکارهای لانتیموس بین این تکرارها و تفاوت‌ها همیشه چیزی نشاط‌آور و تازه وجود دارد و نوعی طراوت در آثار او دیده می‌شود.

سرنا سقدونی منتقد لود اند کلیر نوشت: اگر از طرفداران کارهای اولیه یورگوس لانتیموس هستید، مجذوب فیلم «انواع مهربانی» خواهید شد، فیلمی که در آن لانتیموس بار دیگر آینه‌ای روبروی جامعه ناقص ما نشان می‌دهد و بدترین و همینطور بهترین چیزهایی را که بشریت باید در خود داشته باشد به ما نشان می‌دهد.
 
روهری دوهرتی منتقد فلیکس نوشت: طولانی‌ترین و تهوع آور‌ترین فیلم لانتیموس نقطه عطفی برای فیلم‌سازی استودیویی این فیلمساز است.

جیمز موترام منتقد سوت‌چاینا نوشت: «انواع مهربانی» فیلمی عجیب و غریب و گیج کننده است.

دیوید جنکینز منتقد لیتل وایت لایز نوشت: در «انواع مهربانی»، لانتیموس دوباره با افتیمیس فیلیپو فیلمنامه نویس همکاری کرده است. این دو پیش تر در فیلم‌های «دندان نیش»، «خرچنگ» و «کشتن گوزن مقدس» همکاری داشته‌اند. این فیلم پیچیده‌تر از همکاری‌های پیشین آنهاست.

پیتر بردشاو منتقد گاردین نوشت: «انواع مهربانی» سنگین‌تر و طولانی‌تر از آنچه انتظار داشتم بود، ما در فیلم گویی به دنبال راه‌حلی معنادار هستیم که ممکن است اصلا وجود نداشته باشد.

مت نگلیا منتقد نکست بست پیکچر نیز نوشت: عبارت‌های زیادی را می‌توان در توصیف «انواع مهربانی» نوشت، اما بی شک عبارت کسل کننده یکی از آنها نیست زیرا لانتیموس و افتیمیس فیلیپو مدام سطح انتظارات را جابجا می‌کنند و گهگاه با کمی خشونت شما را در مسیر شوکه می‌کنند.
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها