به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۶ - ۲۲:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۲ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب : ۴۷۱۹۳۸
آنها شاهد دو قهرمانی استقلال در آسیا بودند

تجدید خاطره تلخ سایت AFC برای پرسپولیس

تجدید خاطره تلخ سایت AFC برای پرسپولیس
گروه ورزشی: به بهانه پایان فرمت کنونی لیگ قهرمانان آسیا و برگزاری مسابقات باشگاهی قاره در سه سطح، وب سایت رسمی AFC به سراغ برترین لحظات برگزاری این مسابقات از سال 2003 تاکنون پرداخته که دو شکست پرسپولیس در فینال.های آسیایی، جزو مهم‌ترین لحظات این تورنمنت بوده است.
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا که تیتر "ناامیدی مضاعف برای پرسپولیس" را برای مطلب خود انتخاب کرده، نوشته است:
پرسپولیس که یکی از بهترین تیم.های آسیایی است، مجبور شد دوبار قهرمانی رقیب سرسختش یعنی استقلال را تماشا کند که در سال.های 1970 و 1990-1991جام قهرمانی باشگاه.های آسیا را بالای سر برد. علاوه بر این، آنها دو بار دیگر نیز به فینال رسیدند در حالی که تیم منحل شده پاس تهران نیز در فصل 1992 – 1993 قهرمان شد و سپاهان هم در سال 2007 به فینال رسید.
 
2024931
زمان حضور پرسپولیس در فینال، سرانجام در سال 2018 فرا رسید، دوره‌ای که یک تیم با حضور بازیکنانی مانند علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی و دیگران، الجزیره و الدحیل را از سر راه برداشت و با شکست دادن السد ژاوی در نیمه نهایی، برای اولین بار در تاریخ خود به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید.
مقاومت پرسپولیس در سفر به ژاپن برای رویارویی با تیم کاشیما آنتلرز که این تیم نیز اولین فینال خود را در این رقابت‌ها تجربه می‌کرد، یک ساعت دوام آورد جایی که آنها با دو گل سریع توسط لئو سیلوا و سرجینیو برزیلی عقب افتاده و پس از شکست در بازی رفت، امیدوار به جبران در مسابقه برگشت بودند.
2024930
علیرغم حمایت 100 هزار هوادار در ورزشگاه آزادی در یک شب سرد پاییزی، پرسپولیس فرصت‌های زیادی را از دست داد و نتوانست اختلاف را جبران کند زیرا تساوی 0-0 در تهران باعث شد تماشاگران میزبان، ناامید به خانه بازگردند و جام به کاشیما رسید.
دو سال بعد، یک تیم جدید شامل چند ستاره در سال 2018، در کنار نام‌های جدیدی مانند حامد لک و مهدی عبدی سفر جادویی را تکرار کردند و از السد، پاختاکور و النصر گذشتند تا در دوره همه گیری ویروس کرونا، در فینال تک بازی که در قطر برگزار شد، به مصاف اولسان برود.
به نظر می‌رسید رویاها در حال نزدیک شدن به واقعیت بودند، زمانی که عبدی تلاشی را از گوشه محوطه جریمه آغاز کرد و با یک شوت زمینی به گوشه دروازه، گلزنی کرد تا پرسپولیس را چهار دقیقه قبل از پایان نیمه نخست، پیش بیندازد.
2024932
دقایقی بعد، لک یک پنالتی را از جونیور نگرائو مهار کرد اما مهاجم برزیلی توپ برگشتی را به گل تبدیل کرد تا دو تیم با تساوی به رختکن بروند.
بلافاصله پس از شروع مجدد بازی، نگرائو گل دوم خود را دوباره از همان نقطه پنالتی به ثمر رساند. دو اشتباه در محوطه جریمه در نهایت به قیمت از دست رفتن قهرمانی پرسپولیس منجر شد تا یکی از بهترین نسل‌های تیم تهرانی یک بار دیگر از افتخارات قاره‌ای بازبماند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها