به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۴۷۶۴۳

آغاز برخورد با تکدی‌گری در عربستان

گروه بين​الملل: «زیاد الرقیتی»، سخنگوی پلیس استان شرقی عربستان سعودی اعلام کرد: اخیرا پلیس این کشور با همکاری کمیسیون امر به معروف و نهی از منکر (حیا) اقدام به دستگیری متکدیان کرده است.
آغاز برخورد با تکدی‌گری در عربستان
«زیاد الرقیتی»، سخنگوی پلیس استان شرقی از عملیات مشترک پلیس با کمیسیون امر به معروف و نهی از منکر (حیا) و اداره امور اجتماعی عربستان سعودی برای دستگیری تکدی‌گران خبر داد. وی گفت: نیروهای امنیتی با ورود به مکان‌هایی نظیر فروشگاه‌ها، مساجد و چهارراه‌های پرتردد استان شرقی، حدود 102 متکدی را دستگیر کرده‌اند. پس از دستگیری این افراد، شهروندان سعودی به اداره امور اجتماعی و اتباع خارجی به اداره امور مهاجران منتقل شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از عرب نیوز، از ابتدای سال تاکنون 606 متکدی دستگیر شده‌اند که 51 درصد از دستگیرشدگان را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند. از این دستگیرشدگان 46 درصد زن و 31 درصد کودک هستند. زیاد الرقیتی با بیان اینکه در این کشور تکدی‌گری در ماه مبارک رمضان و ماه‌های مقدس به اوج خود می‌رسد، گفت: تیم‌های امنیتی در استان، مبارزه جدی با این پدیده را آغاز کرده‌اند. وی از خیرین خواست پیش از هر گونه کمکی از وضعیت مالی افراد متقاضی اطمینان حاصل کنند و مطمئن شوند آنها واقعا نیازمندند.
مرجع : ايسنا