به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۰۰:۴۱
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۴۸۰۰۵
افزايش رایزنی​ها بین دیپلمات​های ایرانی و آمریکایی در نهمین روز مذاکرات

دعوت اشتون از وزرای خارجه 1+5 برای حضور در مذاکرات

گروه سياسي:​ در حالی که احتمال حضور وزیر امور خارجه آمریکا و دیگر وزیران سه کشور اروپایی در وین برای پیوستن به مذاکرات در روز شنبه قوت گرفته است، رایزنی ها بین دیپلمات های ایرانی و آمریکایی در نهمین روز مذاکرات افزایش یافت.
دعوت اشتون از وزرای خارجه 1+5 برای حضور در مذاکرات

پیش از ظهر روز پنجشنبه به وقت محلی، محمد جواد ظریف و کاترین اشتون در دیداری دو جانبه به بررسی آخرین تحولات و مسائل و اختلافات مطرح میان دو طرف پرداختند.پس از آن، سید عباس عراقچی و وندی شرمن، معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا با حضور هلگا اشمید با یکدیگر دیدار کردند.

در ادامه این دیدارها عصر امروز وزیر امور خارجه کشورمان با وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا به مدت نیم ساعت در محل اقامت محمد جواد ظریف در هتل کوبورگ وین دیدار کرد.به احتمال قوی جان کری به همراه وزیران خارجه سه کشور اروپایی روز شنبه برای رایزنی درباره برخی مسایل و موضوعات اختلافی مهم که تاکنون قابل حل نبوده است، به وین می آیند و قرار است دیدارهای دو جانبه ای میان وزیر خارجه کشورمان و هر یک از این وزیران برگزار شود.

در عین حال، منابع مطلع نزدیک به هیأت مذاکره کننده ایران اعلام کردند که حضور وزیران خارجه 1+5 به معنای پایان مذاکرات نیست.گفته می شود وزیران خارجه آمریکا و سه کشور اروپایی پس از دیداری کوتاه وین را ترک می کنند و مجددا برای پایان مذاکرات به وین باز می گردند.همچنین عصر روز پنجشنبه سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی با حضور هلگا اشمید با نماینده آلمان در گروه 1+5 دیدار کردند.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت: از وزرای خارجه گروه ۱+۵ برای پیوستن به مذاکرات هسته‌ای ایران دعوت شده است.

به گزارش پرس‌تی‌وی، مایکل مان، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: کاترین اشتون از وزرای گروه ۱+۵ دعوت کرده است تا برای پیوستن به مذاکرات درباره برنامه انرژی هسته‌ای ایران به وین، پایتخت اتریش سفر کنند.

در همین حال، وزارت خارجه امریکا اعلام کرد جان کری، وزیر خارجه این کشور، برای پیوستن به مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۵ به وین سفر خواهد کرد.
مرجع : ايسنا