به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۲۲:۵۸
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۳۰ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : ۴۹۰۸۴

دلیل استیضاح فرجی دانا نکات مثبت اوست

گروه سياسي: رییس اسبق دانشگاه علامه طباطبایی گفت: 3 دلیل نمایندگان مجلس برای استیضاح فرجی دانا جزو افتخارات او در تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است .
دلیل استیضاح فرجی دانا نکات مثبت اوست
محمد زاهدی اصل از پرداختن برخی نمایندگان مجلس به موضوع استیضاح وزیر علوم انتقاد کرد و گفت: به خاطر فشاری که فرجی دانا باید تحمل کند بسیار متاسفم. آقایان برای استیضاح برروی سه محور تاکید داشتند که به اعتقاد من این سه محور جزو افتخارات وزیر علوم است. وی ادامه داد: متاسفم که بعضی از نمایندگان مجلس به قول یکی از روزنامه ها از سه هزار بورسیه ای که در چهار سال گذشته داده شده سود برده اند. رییس اسبق دانشگاه علامه طباطبایی گفت: یکی دیگر از مسایلی که باعث مطرح شدن استیضاح وزیر علوم شده بود دانشجویان ستاره دار بودند. باید بدانیم بخشی از این دانشجویان به خاطر یک اظهار نظر یا خیلی بی جهت دچار مشکل شده بودند. زمانی که رییس دانشگاه بودم به دانشجویان اجازه داده بودم حتی برعلیه من شعار دهند.

وی تصریح کرد: بررسی مجدد پرونده این دانشجویان از سوی وزیر علوم نکته مثبتی است زیرا با این تصمیم کسانی که بی دلیل محروم شده اند می توانند به تحصیل بازگردند. استاد تمام دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: بحث سوم که مورد انتقاد بعضی نمایندگان مجلس بود انتخاب روسای دانشگاه است. می خواهم بگویم مگر دانشگاهیان نخبگان کشور نیستند و اگر این گونه است آیا حق ندارند در انتخاب روسای خود تاثیر گذار باشند و اگر حق نداشته باشند بهتر است بگویم انها درد لای جرز می خورند.

وی تاکید کرد: آیا این اساتید واقعا صلاحیت انتخاب مدیر خود را ندارند؟ جای تاسف دارد که این مسایل را به عنوان نقاط ضعف وزیر علوم اعلام می کنند. زاهدی اصل تاکید کرد: می دانم تمام نمایندگان ما این گونه نیستند و تعداد این افراد محدود است اما زمانی که همین تعداد محدود برعلیه فرزند برومند شهید مطهری اعلام جرم می کنند این اتفاق نیز رخ می دهد و این رفتار ها به اخلاق آسیب می زند.

** تفکیک جنسیتی به مصلحت دانشگاه نیست
استاد دانشگاه علامه گفت: به عنوان یک فرد مذهبی و کسی که سال ها است در دانشگاه تدریس می کند معتقدم تفکیک جنسیتی به این شکل که کلاس ها جدا شود به صلاح دانشگاه ها نیست و توهین به استاد و دانشجو است. وی تاکید کرد: ما کلاس را جدا کردیم می خواهیم با فضاهای دیگر دانشگاه چه کار کنیم؟ اگر قرار به تفکیک جنسیتی است باید مانند دانشگاه الزهرا این کار انجام شود و دانشگاه های تک جنسیتی را راه اندازی کنند اما در دانشگاهی که دختر و پسر در آن حضور دارند نباید تفکیک جنسیتی انجام شود.

رییس اسبق دانشگاه علامه، گفت: این اتفاق در زمان رییس گذشته دانشگاه رخ داد و به جز هزینه هیچ سودی برای دانشگاه ما نداشت. در حال حاضر یکی از همکاران نیز از سوی رییس دانشگاه برای بررسی این مساله مامور شده است و منتظر اعلام نظر او نیز هستیم. وی تصریح کرد: خارج از تحقیقات این همکار و به عنوان کسی که در این کلاس ها تدریس کرده است معتقدم کلاس های ترکیبی رقابت میان دانشجویان را افزایش داده بود و امروز با مقایسه نمرات دو گروه به تفاوت های معنا داری می رسیم. وی تاکید کرد: بعضی ها فکر می کنند امروز همه مشکلات ما در دانشگاه ها حل شده است و تنها این مساله باقی مانده است.

** رییس قبل، دانشگاه علامه را تبدیل به پادگان کرده بود
زاهدی اصل خاطرنشان کرد: از زمان حضور سلیمی در دانشگاه علامه می توانیم نفس بکشیم و همین برای ما کافی است. دوستان قبل دانشگاه را اگر توهین به پادگان نباشد تبدیل به پادگان کرده بودند و می خواستند اساتیدی چون من را به هر شکلی بازنشسته کنند. در آن زمان دوربین ها حتی راه رفتن ما را هم تحت کنترل داشتند و کوچکترین آرامشی وجود نداشت اما امروز در دانشگاه علامه احساس امنیت می کنیم و همین احساس است که نشاط را به وجود آورد.

** سلیمی پاره تن ما است
زاهدی اصل گفت: سلیمی پاره تن ما است و ما خودمان او را انتخاب کردیم. به عنوان رییس مجمع صنفی تا توانستم از سلیمی حمایت کرده و می کنیم و اعتقاد دارم او می تواند مدیر موفقی باشد. وی تاکید کرد: فضای امروز دانشگاه با سال های قبل قابل مقایسه نیست. به عنوان فردی که رییس دانشگاه علامه بوده ام اعتقاد دارم رییس دانشگاه باید بداند با دانشجوی پرتوقع چگونه رفتار کند و بداند متوقع بودن یک خاصیت دانشجو است. رییس اسبق دانشگاه علامه، گفت: خوشبختانه سلیمی این مسایل را به خوبی می داند و مانند رییس سابق فکر نمی کند که با زور گفتن، تهدید و معرفی به کمیته انضباطی می تواند موفق باشد. وی در پایان تاکید کرد: نتیجه خفقانی که رییس سابق دانشگاه ایجاد کرد نزول شدید جایگاه دانشگاه بود که با مدیریت سلیمی می توانیم به جایگاه سابق خود بازگردیم.
مرجع : ايرنا