به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۱۸:۲۳
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۵ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۵۰۴۷۸

گسترش جبهه خلافت اسلامي به لبنان!

گرو بين الملل: ساعت یک و نیم بامداد امروز به وقت محلی، تعدادی شبه نظامی آموزش دیده و مسلح به سرعت وارد شهر «تله بیضه» و منطقه «سهل کفرزبد» شده و نیروهای امنیتی منطقه را هرف گلوله خویش قرار دادند. در پی این درگیری، نیروهای امنیتی از منطقه «سهل کفرزبد» از شهر بقاع خارج شدند.
گسترش جبهه خلافت اسلامي به لبنان!
منابع خبری از درگیری های پراکنده طی نیمه شب گذشته در شهر «کفرزبد» و «تله بیضه» لبنان خبر می دهند. شبه نظامیان مسلح به صورت پراکنده به این دو شهر حمله کرده و نیروهای نظامی محلی، ترس و وحشت را در شهر برقرار کرده و به نیروهای امنیتی ضرباتی را وارد کردند. ساعت یک و نیم بامداد به وقت محلی، تعدادی شبه نظامی آموزش دیده و مسلح به سرعت وارد شهر «تله بیضه» و منطقه «سهل کفرزبد» شده و نیروهای امنیتی منطقه را هرف گلوله خویش قرار دادند. در پی این درگیری، نیروهای امنیتی از منطقه «سهل کفرزبد» از شهر بقاع خارج شدند.
امنیت این منطقه بر عهده «جبهه ملی رهبری فراگیر» (الجبهة الشعبیة القیادة العامة) است که اعلام کرده هنوز از هویت حمله کنندگان
ورود داعش به لبنان، موجی از نگرانی ها را در پی داشته است.
و هدف آنان اطلاعی ندارد. با این حال پایگاه خبری «الجمهورية» اعلام کرد شعبه جبهه ملی در منطقه سهل کفرزبد اعلام استقلال کرده و امنیت منطقه مزبور را بر عهده گرفته است. به نظر می رسد این نیروهای مسلح، در حال آماده سازی منطقه برای ورود داعش باشند.
منطقه سهل کفرزبد از توابع استان بقاع است که منطقه عرسال نیز در آن واقع است. درست در روزهایی که ارتش تمام توان خود را برای بازپس گیری عرسال به کار گرفته، ناگهان یک شهر دیگر نیز از سیطره ارتش و دولت لبنان خارج شده که در فاصله کمی با عرسال قرار دارد. به نظر نمی رسد این تقارن زمانی، اتفاقی باشد. این موضع گیری، حتی واکنش ولید جنبلاط را نیز به همراه داشت.

این در حالی است که شهر عرسال که از شهرهای مرزی سوریه به شمار می رود نیز از روز جمعه به دست داعش افتاده و حتی خودروهای داعش با پرچم در سطح شهر در حال گشتزنی هستند.
جریان حریری تلاش می کند ورود داعش به لبنان را نتیجه ورود حزب الله به جنگ سوریه بداند.
ارتش از روز یکشنبه عملیات گسترده ای برای بازپس گیری عرسال کلید زده است؛ اما تا این لحظه در دستیابی به هدف خود ناکام مانده است! روز جمعه نیروهای داعش طی یک عملیات هماهنگ به صورت همزمان به پایگاه های پلیس و پادگان ارتش حمله برده و طی کم تر از دو ساعت موفق شدند کل شهر را در دست بگیرند. آن ها بلافاصله بعد از پایین کشیدن پرچم لبنان در عرسال، به البقاعیه حمله برده و توانستند این شهر را نیز تحت کنترل دربیاورند.
از دوشنبه یک گروه از علماء درجه اول اهل سنت لبنان برای آتش بس و میانجیگری وارد عرسال شده اند که یکی از آنان به دست افراد ناشناس کشته شد. باید دید داعش در لبنان تا کجا پیشروی می کند. تا پیش از این گفته می شد هدف از ورود داعش به لبنان، شکستن محاصره القلمون و مقدمه سازی برای فتح کامل آن و پاکسازی نیروهای حزب الله و ارتش سوریه است؛ اما باید دید داعش قصد گسترش خود به لبنان را نیز دارد یا صرفاً می خواهد بر سوریه و عراق تمرکز کند؟