به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۲۲:۵۸
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۴ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۵۱۳۲۴
عبادی: سیاستهای جدیدی را پی خواهم گرفت

سخنان مالكي‌وعبادي در تلويزيون العراقيه

گروه بين الملل: مالکی تصمیم خود را روز پنجشنبه از تلویزیون ملی عراق (العراقيه) و در حالی که حیدر العبادی و بسیاری از چهره‌های سرشناس سیاسی عراق کنار او ایستاده بودند، اعلام کرد.
سخنان مالكي‌وعبادي در تلويزيون العراقيه
مالکی اعلام کرد: به خاطر منافع عالی کشور به نفع برادرم حیدر العبادی از نامزدی برای نخست وزیری عراق کنار خواهم کشید و در آینده نیز منصب یا پست دولتی را قبول نخواهم کرد. وی با اشاره به دوره نخست وزیری خود گفت: من زمانی نخست وزیری در عراق را به دست گرفتم که کشور تحت اشغال کامل آمریکا بود و دستاوردهای زیادی در این سالها نصیب عراق شد و توانستیم ضربات سنگینی به تروریسم در کشور وارد کنیم.

مالکی ادامه داد: من شخصا مورد حملات و انتقادات ظالمانه‌ای قرار گرفتم و متهم شدم که قصد دارم قدرت را انحصارا در دست بگیرم اما هرچه کردم برای دفاع از وطن و حق مردم عراق بوده است. وی با اعلام حمایت کامل از حیدر العبادی، نخست وزیر مکلف عراق تاکید کرد: به خاطر اینکه عراق وارد بحرانی دیگر نشود و اینکه خونی در کشور ریخته نشود نامزدی برای نخست وزیری را کنار گذاشتم و با نخست وزیر جدید همکاری کامل خواهم کرد. مالکی گرچه از نخست وزیری عراق کناره گیری کرد اما همچنان رهبری حزب الدعوه و ائتلاف دولت قانون را در اختیار خواهد داشت و یکی از چهره‌های سیاسی اصلی در این کشور باقی خواهد ماند.

عبادی: سیاست های جدیدی را پی خواهم گرفت
در همین حال حیدر العبادی، نخست وزیر مکلف عراق نیز پس از اعلام کناره گیری مالکی در بیانیه‌ای اعلام کرد: من از کشورهایی که به خاطر نخست‌وزیری‌ام تبریک گفتند و تمامی کشورهایی که در مقابله با حمله تروریستی داعش کنار کشور ما ایستاده‌اند، تشکر می‌کنم. وی که از حمایت داخلی و ارجی قابل توجه پس از اعلام نامش به عنوان نخست وزیر عراق برخوردار شده است اعلام کرد: تایید و استقبال زیاد جامعه بین‌الملل و کشورهای منطقه از ما به خوبی نشان می‌دهد که این کشورها به عراق و جایگاه استراتژیک آن در جهان اهمیت می‌دهند.

العبادی در ادامه با بیان اینکه عراق در روابط خود با تمام کشورهای جهان به احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر تکیه می‌کند و تاکید کرد کشورش در برخورد جامعه بین‌الملل سیاست جدیدی را در پیش خواهد گرفت.