به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۶:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۲ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۵۲۲۷۹

جوی آب کشاورزی، استخر شنای پسران

گروه جامعه: ‌عضو شورای اسلامی روستای اسفیدان از توابع شهرستان مانه و سملقان در خراسان شمالی گفت: جوی آب کشاورزی مکانی برای تفریح پسران این روستا است.
جوی آب کشاورزی، استخر شنای پسران
موسی صادقی گفت: در خروجی جاده روستای حصه گاه پلی قرار دارد که در زیر آن لوله‌ای برای انتقال آب به زمین های کشاورزی است. وی با اشاره به اینکه آبی که در جوی وجود دارد از سد شیرین دره منشعب شده و از زمین های مختلف کشاورزی و زمین های شالیزار می گذرد، افزود: به دلیل نبود هیچ سالن ورزشی و یا استخر شنا، جوی آب با داشتن عمق و آب زیاد مکانی هیجان انگیز برای تفریح پسران نوجوان شده است. صادقی بیان کرد: آب در جوی خاکی در حال جریان است و لای بوده و از لحاظ بهداشتی برای شناگران مضر است.

وی از نبود خانه بهداشت در روستا گلایه کرد و افزود: بهورز هر چند هفته یکبار از پیش قلعه به این روستا می آید و یا مردم این روستا باید به روستای کیتکانلو بروند. صادقی گفت: اهالی روستای اسفیدان به شغل کشاورزی مشغول بوده و گفتنی است که اکثر مالک های زمین های کشاورزی شهرنشین هستند. وی ادامه داد: به دلیل عدم تملک زمین های کشاورزی به خود روستاییان، درآمد کمی عاید کشاورزان می شود. صادقی یادآور شد: روستای اسفیدان از باغات انگور برخوردار است که باغداران برای حفظ تاکستان‌ها و جلوگیری از خشک شدن آنها باید آموزش های لازم برای آنان انجام شود.

وی گفت: به دلیل خشک شدن برخی از باغات انگور به دلیل هرس نامناسب کاربری برخی از باغات به زمین های کشاورزی تغییر کرده است. صادقی با ذکر اینکه این منطقه نیاز به رسیدگی از سوی جهاد کشاورزی را دارد، اظهار کرد: پیش از این در زمین‌های کشاورزی گندم کشت می شد اما در حال حاضر کشاورزان کشت گوجه فرنگی را مقرون به صرفه می دانند. وی یادآور شد: مردم این روستا به دلیل نبود فروشگاه، برای خرید مایحتاج روزمره خود به روستای کیکانلو، شهر پیش قلعه، آشخانه و یا بجنورد می روند. صادقی بیان کرد: روستای اسفیدان در پنج کیلومتری شهر پیش قلعه قرار دارد و دارای 200 نفر جمعیت است.
مرجع : ایسنا