به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۱ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۵۴۳۹۲

رنگ پوست موثر در ترمیم زخم

گروه سلامت: یک متخصص پوست و مو رنگ پوست افراد را اصلی‌ترین عامل در ترمیم زخم پوست خواند و در عین حال پمادها و کرم‌های ترمیمی تبلیغاتی در شبکه‌های ماهواره‌ای را در ترمیم پوست بی‌تاثیر است.
دکتر فرامرز عشقی درباره ترمیم زخم پوست اظهار کرد: رنگ پوست افراد اصلی‌ترین عامل در ترمیم زخم پوست به شمار می‌رود؛ بطوری که محل زخم افرادی که دارای رنگ پوست تیره هستند، دیرتر ترمیم می‌شود. وی ژنتیک را از دیگر عوامل موثر در ترمیم زخم پوست افراد دانست و افزود: علاوه بر ژنتیک عواملی مانند تغذیه نیز در ترمیم زخم‌ها موثر است.

عشقی مصرف پروتئین و ویتامین بویژه سبزیجات و میوه را در ترمیم زخم پوست بسیار مفید دانست و تاکید کرد: نور آفتاب در روند ترمیم پوست اختلال ایجاد می‌کند و زخم افراد نباید به طور مستقیم در معرض نور خورشید قرار گیرد. این متخصص پوست همچنین پمادها و کرم‌های ترمیمی تبلیغاتی را در ترمیم پوست بی‌تاثیر دانست و از بیماران خواست که خودسرانه از این پمادها استفاده نکنند و حتما قبل از مصرف هر گونه ماسکی برای پوست به متخصص مراجعه کنند. وی گفت: سرعت ترمیم پوست در کودکان سریع‌تر بوده و به همان میزان امکان بوجود آمدن گوشت اضافه در زخم آنها بسیار است. بنابراین در زخم‌های عمیق کودکان، مراجعه به متخصص پوست لازم است و نباید آنها را به حال خود رها کنیم.
مرجع : ایسنا