به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۶ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۵۶۱۱۶
ابتکار در یک نگاه

نمی توانیم به اندازه عروسک پول در بیاوریم

گروه سیاسی: مذاکرات به دور هشتم کشید و با ائتلاف‌های دروغین همراهی نمی‌کنیم مهم ترین خبرهای روزنامه ابتکار شماره روز یکشنبه است.
نمی توانیم به اندازه عروسک پول در بیاوریم
این روزنامه عنوان مذاکرات به دور هشتم کشید، به تیتر یک اختصاص داد و نوشت: مذاکره کنندگان هسته‌ای بعد از شروع دور هفتم مذاکرات در نیویورک، فضای مذاکرات را مثبت ارزیابی کردند و از احتمال پیشرفت خبر دادند. اما این دور از مذاکرات همانطور که در آغاز از آن انتظار می‌رفت، به پایان رسید. هرچند طرف‌ها برای دست یابی به توافق جامع در دور بعدی ابراز خوشبینی کردند اما عمق اختلافات، مسافران هسته‌ای نیویورک را دست خالی راهی پایتخت‌ها کرد. ظرفیت غنی سازی یا به عبارتی تعداد سانتریفیوژها، مدت زمان توافق جامع و لغو تحریم‌های ایران از مهمترین مواردی است که نمایندگان ایران و شش کشور را قریب یازده سال از شهری به شهر دیگر برای رفع اختلاف به دنبال خود می‌کشد. البته پیش از این عراقچی عضو ارشد مذاکره کننده تیم هسته‌ای کشورمان تاکید کرده بود که انتظار نمی‌رود مذاکرات نیویورک، به نتیجه نهایی برسد بلکه این امیدواری وجود دارد که زمینه حصول توافق تا مهلت تعیین شده در ماه نوامبر را فراهم آورد.به این ترتیب امید برای دستیابی به توافق جامع و نهایی به دور بعد که هشتمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای محسوب می‌شود؛ موکول شد و البته برای آن تنها هشت هفته از مهلت تمدیدشده باقی مانده است.

روزنامه ابتکار با برجسته کردن عنوان با ائتلاف‌های دروغین همراهی نمی‌کنیم، نوشت: علی لاریجانی در مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری خطاب به غرب گفت: شما برای مبارزه با تروریست‌ها نیازمند هستید، نمی‌توانید زرنگی کنید و این نیازتان را به عنوان امتیاز به طرف مقابل بفروشید، این گوشه‌ای از تفرعنی است که وجود دارد به این معنا که به جای پذیرش اشتباهات گذشته و اینکه در سال‌های گذشته به تروریست‌ها کمک کرده‌اید از این زبان استفاده می‌کنید. رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخورد غرب با پدیده تروریسم برخورد ریشه‌ای نیست، افزود: آنها همین امروز هم با تروریسم برخورد تاکتیکی می‌کنند، آنها در عراق با دولتی مواجهند که خودشان می‌گفتند دموکراتیک است ولی نمی‌خواهند قوی باشد. آنها با تروریست‌ها 2 گونه برخورد می‌کنند، برای این قدرت‌ها هیچگاه مساله تروریسم مساله مهمی نبوده و نتیجه این می‌شود که گرداب ناامنی در منطقه ادامه می‌یابد. وی با بیان اینکه مساله تروریسم در منطقه رو به رشد است، برخورد ایران با این پدیده را جدی دانست و ادامه داد: ما با روش‌هایی که ائتلاف دروغین درست کرده همراهی نمی‌کنیم بلکه برخورد ما با تروریسم چه در افغانستان و چه در سایر کشورها مسیر روشنی را دنبال می‌کند.

این روزنامه با انعکاس عنوان گزارش نجفی از اقدامات دولت درباره بورسیه‌های غیرقانونی، نوشت: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، محمدعلی نجفی درباره آخرین وضعیت کمیته بررسی مصادیق بورسیه‌ها افزود: بر اساس اقداماتی که انجام شده تاکنون 3700 نفر از دانشجویان مورد بررسی قرار گرفتند که البته این افراد در سمت‌های مختلفی قرار داشتند؛ بدان معنا که برخی از آنان مربیان دانشگاه‌ها بودند که به آن‌ها برای ادامه تحصیل، بورس دادند و عده‌ای دیگر کسانی هستند که بورس خارج کشور به آن‌ها داده شده اما بعد از مدتی این بورس را به داخل تبدیل کردند. وی ادامه داد: بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد که از این 3700 نفر، حدود 200 نفر طبق ضوابط و آیین نامه‌های وقت مشکلی ندارند؛ البته ناگفته نماند که اگر اکنون وزارت علوم بخواهد آیین نامه‌ای تنظیم کند شاید سخت گیری بیشتری از نظر سطح علمی و معدل داشته باشد به گونه‌ای که این افراد نیز نتوانند بر اساس آیین نامه جدید بورسیه شوند.

نمی توانیم به اندازه عروسک پول در بیاوریم، تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. اکبر عبدی که این روزها فیلم خواب زده‌ها را روی پرده‌های سینما دارد، می‌گوید: من و جمشید هاشم پور روی هم 250 کیلوگرم وزن داریم اما به اندازه عروسک‌های مرضیه برومند و ایرج طهماسب نمی‌توانیم پول در بیاوریم. اکبر عبدی که بعد از فیلم‌های «آدم برفی» و «خوابم می‌آید» بازی در سینما را با ایفای نقش زن تجربه کرد؛ در تازه ترین اثر فریدون جیرانی نقش 2 زن یکی فرنگ رفته و دیگری دهاتی را بازی می‌کند. «خواب زده‌ها» اقتباسی از یک کمدی اجتماعی ایتالیایی به نام «52 ساعت مهلت» است و در واقع فریدون جیرانی پس از چند فیلم تلخ سراغ یک کمدی عاشقانه رفته که از سوی منتقدین با استقبال خوبی مواجه نشد.

این روزنامه با انتخاب موضوع اولین مدال تاریخ دوومیدانی بانوان ایران در بازیهای آسیایی نوشت: کماندار تیم ملی ایران در دیدار نهایی مسابقات کامپوند انفرادی مردان بازیهای آسیایی برابر حریفی از هند به پیروزی رسید و به مدال طلای این دوره از بازیها دست پیدا کرد. این ششمین مدال طلای کاروان ورزش ایران در هفدهمین دوره بازیهای آسیایی است و پرتابگر بانوی ایران با کسب مدال نقره به کار خود در بازی‎های آسیایی اینچئون پایان داد. این اولین مدال تاریخ دوومیدانی بانوان ایران در بازیهای آسیایی است.