به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۵۷۱۴۴
این نشریه با روی کار آمدن دولت یازدهم دوباره برگشت

به خودم اجازه نمی‌دهم یقه وزیر را بگیرم

گروه فرهنگ و ادب: ناهید توسلی می‌گوید برای تعلق گرفتن یارانه به نشریه «نافه» با وزیر فرهنگ صحبت کرده و طبق دستور او درخواستش را برای خرید نشریه به نهاد کتابخانه‌های عمومی فرستاده اما هنوز خبری نشده است.
به خودم اجازه نمی‌دهم یقه وزیر را بگیرم
مدیرمسؤول نشریه «نافه» گفت: مدتی قبل درباره حمایت وزارت ارشاد و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با آقای جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صحبت کردم که او نیز گفت درخواست خود را برای خرید نشریه توسط نهاد کتابخانه‌ها به رییس این نهاد بدهم. او افزود: پس از اعلام نظر وزیر من نامه‌ای در این خصوص به آقای ملک‌احمدی، دبیرکل وقت نهاد کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور، نوشتم اما پس از مدتی رییس این نهاد تغییر کرد و من هم دیگر موضوع را پیگیری نکردم. البته منتظر بودم تا پس از انتشار نشریه یا از ارشاد یا از نهاد کتابخانه‌ها در این زمینه به من اطلاعی داده شود، اما تا به حال خبری نشده است.

توسلی اضافه کرد: البته با توجه به شرایط موجود و این موضوع که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شدت تحت فشار قرار دارد، خیلی موضوع را پیگیری نکردم. معتقدم در چنین شرایطی که گروه‌های فشار برای موسیقی و گالری و فیلم وزیر ارشاد را تحت فشار قرار داده‌اند دور از اخلاق است که من نیز او را تحت فشار قرار دهم. با این حال حق من هم هست که بپرسم وظیفه نهاد کتابخانه‌های عمومی در مقابل نشریات چیست. در هر صورت پس از نامه‌ای که به آقای ملک‌احمدی نوشتم در این چند وقت اخیر انتظار داشتم حداقل از طرف معاونت مطبوعاتی یا نهاد کتابخانه‌ها خبری به من برسد اما فعلا که این‌گونه نشده است. با این وجود در چنین شرایطی از نظر اخلاقی به خودم اجازه نمی‌دهم بروم و یقه وزیر را که زیر فشار قرار دارد بگیرم. به گفته توسلی، توقف انتشار نشریه «نافه» با روی کار آمدن دولت نهم و قطع خرید 700 نسخه‌یی نشریه از سوی نهاد کتابخانه‌ها اتفاق افتاد که این قطع خرید هنوز هم ادامه دارد. این نشریه پس از روی کار آمدن دولت یازدهم دوباره به روی دکه برگشته است.
مرجع : ایسنا