به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۹:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۵ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۵۷۹۸۶

مان:دیدار کارشناسان طرفین​در روزهای آینده

گروه سیاسی: سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه با اشاره به حساسیت مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، گفت کارشناسان طرفین در روزهای آینده دیدار می‌کنند.
مان:دیدار کارشناسان طرفین​در روزهای آینده
سخنگوی «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه گفت کارشناسان فنی ایران و گروه موسوم به 1+5 در روزهای آینده دیدار خواهند کرد. «مایکل مان» که با خبرنگار روزنامه وال‌استریت‌ژورنال صحبت می‌کرد، گفت: «تلاش‌های دیپلماتیک بر سر برنامه هسته‌ای ایران، به مرحله حساسی رسیده است».

وی با بیان اینکه طرفین تلاش می‌کنند تا ضرب‌الاجل از پیش‌تعیین‌شده به توافق نهایی دست یابند، افزود: «کارشناسان طی روزهای آینده دیدار می‌کنند تا کار فنی را ادامه دهند». تازه‌ترین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و اعضای دائم شورای امنیت به علاوه آلمان روز گذشته در حالی به پایان رسید که طرفین اظهار نظرهای نسبتا مثبتی پس از گفت‌وگوها داشته‌اند. هفت کشور برای رسیدن به توافق جامع تا روز سوم آذر (24 نوامبر) زمان دارند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز گذشته به نقل از دیپلمات‌های غربی گزارش داد که آمریکا پیشنهاد جدیدی را مطرح کرده که زیرساخت‌های هسته‌ای ایران را حفظ می‌کند، اما ذخایر اورانیوم تهران را در سطح مشخصی محدود می‌کند. به ادعا این خبرگزاری، ایران در حال بررسی این پیشنهاد است.
مرجع : فارس