به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۶ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۵۹۱۴۴

دولت​از عواقب افشاگری واهمه نداشته​باشد

گروه سیاسی: یک عضو بنیاد باران گفت: امر به معروف و نهی از منکر فقط توجه به مسأله حجاب نیست، بلکه مقابله با اقدامات ظالمانه و ناعادلانه، امر به معروف محسوب می‌شود.
دولت​از عواقب افشاگری  واهمه نداشته​باشد
جلال جلالی زاده  با اشاره به عملکرد دولت در حوزه بورسیه‌های غیرقانونی، اظهار کرد: مقابله با ضایع کردن حق مردم و سوءاستفاده از موقعیت‌ها نوعی امر به معروف محسوب می‌شود. وی افزود: رئیس جمهور وظیفه داشت که بازنگری در وضعیت کشور داشته باشد و در مقابل اقدامات ناعادلانه گذشته موضع بگیرد. به همین دلیل وی به حوزه بورسیه‌های غیرقانونی وارد شد.

این فعال سیاسی همچنین با اشاره به این‌که دانشگاه‌ها، دانشجویان و تحصیل‌کردگان بنیان توسعه کشور را تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: اگر اجحافی به این افراد وارد شود زیربنای توسعه علمی کشور سست شده و کشور دچار عقب‌گرد و انحطاط می‌شود. پیگیری بورسیه‌های غیرقانونی توسط رئیس جمهور بهترین کاری بود که انجام گرفت. جلالی‌زاده با اشاره به تأثیر قاطعیت دولت در بررسی بورسیه‌های غیرقانونی و مقابله با بی‌قانونی‌ها، خاطرنشان کرد: هنگامی که دولت با قاطعیت و بدون هیچ‌گونه ترس در مقابل ظلم، بی‌عدالتی و رانت خواری موضع بگیرد، دیگران جرأت نمی‌کنند به حقوق افراد تعرض کنند. هنگامی که افراد بدانند نهادهایی وجود دارند که ناظر اعمال آنها هستند به خود اجازه نمی‌دهند که چنین کاری را انجام دهند. در این شرایط جامعه به آسایش و آرامش می‌رسد.

این عضو بنیاد باران همچنین خاطرنشان کرد: دولت به مسأله مبهم بورسیه‌های غیرقانونی که مردم از آن بی‌اطلاع بوده و در اثر همین بی‌اطلاعی هم عده‌ای حق دیگران را ضایع کردند، وارد شده است. اکنون دولت باید افراد مسئول و مقصر را به دادگاه بکشاند و از فعالیت افرادی که به ناحق بورسیه دریافت کردد جلوگیری کند. دولت نباید از عواقب افشاگری واهمه داشته باشد و بدون هیچ‌گونه ترسی از افرادی که منافشان در خطر است پرونده بورسیه‌های غیرقانونی را دنبال کند. این فعال سیاسی در پایان افزود: اگر دولت پاسخگوی مطالبات مردم باشد رضایت مردم از دولت افزایش خواهد یافت.
مرجع : ایسنا